|
YDI3001 | Diplomatic Writing and Speking Technig in English - I | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Yücel BULUT | Diğer Öğretim Üyesi | ASSC. PROF. DR. MOHAMMED ARAFAT | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı diplomasi kurumunun anlaşılmasını sağlamak, diplomatik yazışma ve müzakerenin temellerini tanıtmak, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek ve öğrencilerin dil becerilerini ve akademik bilgilerini pratiğe aktarmalarına yardımcı olmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | alanlarındaki metinleri doğru anlarlar | 4,12 | | ÖK - 2 : | alanlarındaki konuşmaları doğru değerlendirirler | 4,12 | | ÖK - 3 : | başarılı iletişim becerileri kazanırlar | 4,12 | | ÖK - 4 : | etkili konuşma yöntemlerini öğrenirler | 4,12 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, öğrencilerin sürekli değişen ve küreselleşen bir dünyada diplomasinin zorluklarını anlamalarına yardımcı olmak için temel akademik kavramları uygulamalı sınıf içi çalışmalarla birleştirir. Dersin yapısı teorik oturumlar ve sınıf içi etkinlikleri içermektedir. Dersin ilk kısmı özellikle diplomasinin kökenlerini, diplomasinin genel kategorizasyonunu, norm ve kural çerçevelerini ve kişisel/mesleki etiği içeren diplomatik teoriyi kapsar. Dersin ikinci yönü, öğrencilerin diplomatik dilde hem sözlü hem de yazılı iletişim kurma becerilerini geliştirmek ve diplomasinin uygulanmasına aşina olmalarını sağlamak için sınıf içi görevleri kullanır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Diplomasi tarihine bakış | | Hafta 2 | Diplomatik iletişim nedir ? | | Hafta 3 | Nasıl daha diplomatik olunur | | Hafta 4 | Doğru dinlemenin sırları | | Hafta 5 | Daha diplomatik algılanma için dil teknikleri | | Hafta 6 | Türkiye'nin siyasi dili | | Hafta 7 | Bir fikrin riskleri | | Hafta 8 | Bir konuşma nasıl akılda kalıcı kılınır ? | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Beden dili | | Hafta 11 | İlgili diplomatik terimler | | Hafta 12 | Doğru giyinme | | Hafta 13 | Dış politika araçları | | Hafta 14 | Bir diplomatın görev ve sorumlulukları | | Hafta 15 | 1961 viyana konvansiyonu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 04/11/2013 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 17 | 1 | 17 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 14 | 1 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|