|
ULS3007 | Uluslararası Örgütler ve BM | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Vahit GÜNTAY | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğretim Üyesi Ayçe Sepli | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere tarihsel perspektifte fiziksel yapı ve arazi kullanım dokusu hakkında bilgilerin aktarılmasıdır. Modern dönemde, nüfus artışı ve işgücü yapısının etkisiyle oluşan arazi kullanım farklılaşmaları ve gereksinimlerinin neler olduğu; bunların tarihsel, sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle ilişkisi yerel, bölgesel ve küresel gelişmelerle birlikte ele alınacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İşlevselci yaklaşımı öğrenebilmelidir. | 2,9 | 1 | ÖK - 2 : | Westfalya sistemini, Viyana düzenini yorumlayabilmelidir. | 2,9 | 1 | ÖK - 3 : | İlk örgütlenmeleri ve Lahey konferanslarını bilmelidir. | 2,9 | 1 | ÖK - 4 : | Uluslararası örgütleri kurumsal yapıları ile öğrenebilmelidir. | 2,9 | 1 | ÖK - 5 : | Barışı koruma, insan hakları ve insani yardım konularını çözümleyebilmelidir. | 2,9 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyal gelişme ve kentsel fiziki formun dönüşümü; Yerleşmeler arasında yapısal farklılıklar; Farklı ölçek, nüfus ve işgücü yapısında arazi kullanım kararları ve gereksinimleri; Yerleşmeler sistemi ve hiyerarşisi; Kentsel gelişme formu, arazi kullanım formu ve yoğunluk; Arazi kullanım ilkeleri, teknikleri, kuralları ve farklı arazi kullanım türlerinin (konut, ticaret, sanayi, rekreasyon vb. ) dağılımı; Arazi kullanım ekonomisi; Verili bir alanda farklı arazi kullanım türlerinin mekansal gereksinimlerinin analizi ve yerseçim kriterlerinin, arazi kullanım kalitesinin ve dokusunun tartışılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Günümüz dünyasında uluslararası örgütlerin rolü | | Hafta 2 | Uluslararası ilişkilerde ilk örgütlenme süreci | | Hafta 3 | Milletler cemiyeti, kurulması, başarı ve başarısız yönleri | | Hafta 4 | Birleşmiş Milletler | | Hafta 5 | Dumbarton Oaks görüşmeleri ve Yalta ve San Fransisko Konferansları | | Hafta 6 | BM'nin temel ilkeleri | | Hafta 7 | BM şartının temel ilkeleri | | Hafta 8 | BM'nin örgüt yapısı | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Üyelik ve oylama | | Hafta 11 | Barışı kurma | | Hafta 12 | Kollektif Güvenlik ve Soğuk Savaş sonrası barışı koruma | | Hafta 13 | Uluslararası Adalet Divanı | | Hafta 14 | Insan hakları ve insani yardım ve bağlı uzmanlık kuruluşları | | Hafta 15 | NATO | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Barkin J. Samuel, 2006, International Organization: Theories and Institutions, Palgrave Macmillan, New York. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/11/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 12 | 60 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|