|
SBP3001 | Planlamada ve Tasarımda Katılım | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Seda ÖZLÜ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Planlama disiplini içinde planlama ve mekân oluşum süreçlerindeki farklı aktörlerin rollerini ve belirleyicilik düzeylerini değerlendirmek, öğrencilerin farkındalığını ve duyarlılığını geliştirmektir. Böylelikle meslek pratiği ve meslek etiği bağlamında demokrasi ve katılım bilincine katkıda bulunmak, katılımın meşruiyet durumlarını tartışmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | demokrasi kuramlarını ve yaşanan demokrasi deneyimlerini açıklayabilecekler | 11,14,21 | 1, | ÖK - 2 : | planlama pratiğinde katılımın rolünü tartışacaklar | 11,14,21 | 1,6, | ÖK - 3 : | nitelikli plancı ve başarılı planlama konularında görüş geliştirebilecekler | 11,14,21 | 1,6, | ÖK - 4 : | planlamadaki katılım tekniklerinin doğru yerde ve zamanda kullanabilecekler | 11,14,21 | 1,6, | ÖK - 5 : | yaşanan katılım deneyimlerinin başarı ve başarısızlıklarını, sebeplerini sorgulayabilecekler | 11,14,21 | 5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Katılım ve demokrasi kuramları; kamu yararı ve temsil etme kavramları; karar verme süreçleri ve karar ortamları; katılımda temel sorunlar, planlamada katılım modelleri ve teknikleri; planlamaya katılım örneklerinin irdelenmesi, sorunların değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin içeriğinin aktarılması- yaşantımızdaki katılım deneyimleri | | Hafta 2 | Demokrasi ve demokrasi kuramları | | Hafta 3 | Klasik demokrasi kavramı | | Hafta 4 | Katılımcı demokrasi kavramı | | Hafta 5 | Yerel düzeyde katılmanın eğitici rolü | | Hafta 6 | Katılma-temsil etme-kamu yararı-örnekler | | Hafta 7 | Dünya'dan ve Türkiye'den katılımcı planlama ve demokrasi örnekleri | | Hafta 8 | Planlamada katılım | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Planlamada aktörler, karar verme süreçleri | | Hafta 11 | Planlamada katılım modelleri ve teknikleri | | Hafta 12 | Planlamaya katılım örneklerinin incelenmesi | | Hafta 13 | Planlamaya katılım örneklerinin incelenmesi | | Hafta 14 | Planlamaya ve tasarıma katılım modelinin deneyimlenmesi | | Hafta 15 | Demokrasinin geleceği peşinden koşmak? beyin fırtınası | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Bumin, K. 1990; Demokrasi Arayışında Kent, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul. | | |
1 | Tekeli, İ. 1999; Modernite Aşılırken Siyaset, İmge Kitabevi, Ankara. | | 2 | Bayramoğlu Yıldırım, F. 1996; Kentte Birlikte Yaşamak Üstüne, (ed. ) , WALD-Dünya Yerel Yönetim ve Demokrasi Akademisi Yayınları, İstanbul. | | 3 | Kazgan, G. Kirmaoğlu, H. Çelik, Ç. Yumul, A. 1990; Kuştepe Araştırması, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. | | 4 | TMMOB Şehir Plancıları Odası. 1990; Kent Planlamada Yeni Gündem: Çevre ve Katılım, Belediyeler Planlama Hizmetleri Vakfı, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/11/2024 | 1 | 25 | Sunum | 12 13 | 10/12/2024 17/12/2024 | 2 | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2025 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 2 | 4 | Ödev | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 109 |
|