Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB4020Stand Tasarımı2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Erkan AYDINTAN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Stant tasarımı konusunda, sergilenecek olan ürün yada hizmetin niteliğine ve üretici firmanın misyonuna paralel olarak fonksiyonel ve formel kurguları oluşturabilme, bu anlamda elde edilen strüktürü eş zamanlı olarak estetik bir bütüne ulaştırabilme becerisinin öğrencilere kazandırılması.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : sergi ve fuar kimliğinin tarihsel gelişimini ve konu ile ilgili temel kavramları (satand, fuar, sergi, kurumsal kimlik, lojistik) hatırlayabilecekler.4,7,123,5,
ÖK - 2 : farklı parametrelere göre stant'ları birbirinden ayırt edebilecekler.4,7,123,5,
ÖK - 3 : stant'ı oluşturan parçaları listeleyebilecekler.4,7,123,5,
ÖK - 4 : fuar stant'ı tasarımında kavramsal (conceptional) tasarım yaklaşımları önerebilecekler.4,7,125,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Kavramlar: stand, fuar ve sergi, fuar standıSergi ve fuar kimliğinin tarihsel gelişimiFuar temaları: tema nedir, expo nedir, exponun amacı nedir, expo çerçevesinde tema, nasıl saptanır, expo, şehrin kültürel ve ekonomik yaşamına nasıl etki eder, tarihte expolarStand sınıflandırmaları: organizasyon biçimine göre, organizasyon yerine göre, organizasyon alanının durumuna göre, ada parsel durumuna göre, standın konumuna göre, standın giriş / çıkışlarına göre, standın planlamasına göre, standın kat adedine göre, standın hareket özelliklerine göre, standın tasarım sistemine göre (modüler sistemler / serbest sistemler) , standın tasarım yaklaşımına göre, katılımcı firma isteklerine / amaçlarına göre, marka katılımına göreStandı oluşturan parçalar (stand yapısı) : yüzeyler, bankolar, odalar, alanlar, standı oluşturabilecek yapısal elemanlar, stant malzemeleri, stand çalışanları, stand ziyaretçileri, stand aktiviteleri, Kurumsal kimlik kavramı: kurumsal kimlik, kurumsal kimliğin firmaya sağladıkları, kurumsal kimlik kapsamındaki diğer kavramlarLojistik kavramı, geçmişi, lojistik alanlarıStand tasarım firma yapıları: tasarımcı firma çalışanları, tasarım firmalarının iş akışı Fuar standı tasarımında kavramsal tasarım yaklaşımıİyi bir stand tasarımında bulunması gereken özelliklerİyi bir stand tasarımı için fuara katılan firma açısından yanıtlanması gereken öncül sorularİyi bir stand tasarımı için tasarımcı firmalar açısından yanıtlanması gereken öncül sorular
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Kavramlar: Stand, fuar ve sergi, fuar standı, Sergi ve fuar kimliğinin tarihsel gelişimi
 Hafta 2Fuar temaları: tema nedir, expo nedir, exponun amacı nedir, expo çerçevesinde tema, nasıl saptanır expo, şehrin kültürel ve ekonomik yaşamına nasıl etki eder, tarihte expolar.
 Hafta 3Stand sınıflandırmaları: organizasyon biçimine göre, organizasyon yerine göre, organizasyon alanının durumuna göre, ada parsel durumuna göre, standın konumuna göre, standın giriş / çıkışlarına göre, standın planlamasına göre, standın kat adedine göre, standın hareket özelliklerine göre, standın tasarım sistemine göre (modüler sistemler / serbest sistemler) , standın tasarım yaklaşımına göre, katılımcı firma isteklerine / amaçlarına göre, marka katılımına göre.
 Hafta 4Standı oluşturan parçalar (stand yapısı) : yüzeyler, bankolar, odalar, alanlar, standı oluşturabilecek yapısal elemanlar, stant malzemeleri, stand çalışanları, stand ziyaretçileri, stand aktiviteleri.
 Hafta 5Kurumsal kimlik kavramı: kurumsal kimlik, kurumsal kimliğin firmaya sağladıkları, kurumsal kimlik kapsamındaki diğer kavramlar
 Hafta 6Lojistik kavramı, geçmişi, lojistik alanları
 Hafta 7Stand tasarım firma yapıları: tasarımcı firma çalışanları, tasarım firmalarının iş akışı
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Fuar standı tasarımında kavramsal tasarım yaklaşımları
 Hafta 10İyi bir stand tasarımında bulunması gereken özellikler
 Hafta 11Stand proje uygulaması için konu seçimi, konu hakkında araştırma yapılması
 Hafta 12Stand proje uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun sunumu.
 Hafta 13Stand proje uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi.
 Hafta 14Stand proje uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi.
 Hafta 15Stand proje uygulaması için seçilen, araştırılan ve geliştirilen konunun son halinin sunulması.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Fuar Stand Tasarımı 2003, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9758599194
2Fuar Stand Tasarımı 2005, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9758599496
3Fuar Stand Tasarımı 2007, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9758599801
 
İlave Kaynak
1Özkaya, M. 2000; Aydınlatma Tekniği, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9755111042
2Ünal, A., Özenç, S. 2009; Aydınlatma ve Proje Uygulamaları, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9755113827
3Yapı 2006 İstanbul Fuar Kataloğu Cd, Yapı-Endüstri Merkezi, Isbn: 9697438072
41998, Expo: Trade Fair Stand Design (Pro-Graphics Series) (Paperback), Rotovision, ISBN: 2880462630
51996, The Best in Exhibition: Stand Design : 2 (Hardcover), Watson-Guptill Publications, ISBN: 0823064433
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 12/04/2019 2 30
Sunum 12
14
22/04/2019
06/05/2019
2
2
10
Ödev 10
11
12
08/04/2019
15/04/2019
22/04/2019
2
2
2
2
10
Dönem sonu sınavı 16 21/06/2019 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 15 30
Sınıf dışı çalışma 1 2 2
Arasınav için hazırlık 14 2 28
Arasınav 2 1 2
Uygulama 2 9 18
Ödev 4 6 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 14 2 28
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 4 4 16
Toplam Çalışma Yükü150