Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB4015İç Mekan Restorasyonu2+2+0AKTS:6
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tülay ZORLU
Diğer Öğretim ÜyesiYrd. Doç. Dr. Tülay ZORLU, Öğr. Gör. Saffet Ertuğrul LÜLECİ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Koruma kavramının hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki tarihsel gelişimi, koruma türleri ve yöntemleri ile restorasyon tekniklerinin seçilen örnekler üzerinde incelenmesi; özgün işlevlerini yitiren tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesi söz konusu olduğunda izlenecek yöntem ve yaklaşımların değerlendirilmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : koruma kavramı, koruma kavramının dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi, Türkiye'de korumanın yasal ve örgütsel yapısısın anlatabilecekler131,4
ÖK - 2 : yapıları korunmaya değer kılan ölçütlerin neler olduğunu açıklayabilecekler5,11,131,4,5
ÖK - 3 : korunması gerekli yapılara müdahale biçimleri ve restorasyon tekniklerini anlatabilecekler6,11,131,4,5
ÖK - 4 : korunması gerekli yapıların yeniden işlevlendirilmesinde işlev seçimini etkileyen faktörleri ve yaklaşımları açıklayabilecekler6,11,131,3,4,5
ÖK - 5 : ülkemizde ve dünyada yeniden işlevlendirilmiş tarihi yapı örneklerinin müdahale süreci ve yaklaşımlarının değerlendirebilecekler134,5
ÖK - 6 : tarihi bir yapının yeniden işlenlendilmesine yönelik bir proje yapabilecekler6,10,11,134,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Koruma kavramı, kapsamı sınıflandırılması*Taşınır-taşınmaz kültür varlıkları, doğa varlıkları ve sit kavramıKoruma düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi Türkiye'de korumanın yasal ve örgütsel yönleriKorumayı gerekli kılan değerlerKoruma ölçütleri ve korunacak değerlerin tanımı. Tescilli yapılara müdahale biçimleri (bakım, basit onarım, esaslı onarım) Restorasyon teknikleri (sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, yeniden yapım, temizleme) Korunması gerekli yapıların yeniden işlevlendirilmesi ve işlev seçimini etkileyen faktörler. Hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki örneklerin incelenmesi. Verilen teorik bilgiler dahilinde belirlenen bir yapı üzerinde yeniden işlevlendirmeye yönelik restorasyon uygulama projesinin gerçekleştirilmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin tanımı, derste kullanılacak araç ve gereçlerin tanıtımı. Öğrenci gruplarının belirlenmesi.
 Hafta 2Koruma Kavramı. Türkiye ve Dünya'da Korumayla İlgili Örgütlenme. Türkiye Korumayla İlgili Yasal Düzenlemeler. Koruma Kapsamı Sınıflandırılması ve korumaya Değer Olma Ölçütleri.
 Hafta 3Korunması gerekli yapılara müdahale biçimleri. Tarihi yapıların yeniden kullanımları. Yeni işlev seçimini etkileyen faktörler.
 Hafta 4Yeniden kullanılan Örnek Tarihi Yapıların Analizi. öğrenci sunumları ve tartışma.
 Hafta 5Yeniden kullanılan Örnek Tarihi Yapıların Analizi. öğrenci sunumları ve tartışma.
 Hafta 6İç mekan restorasyon uygulaması için yapının belirlenmesi, yeni işlev önerileri ve konu hakkında araştırma yapılması.
 Hafta 7Uygulama için belirlenen yapıya yeni işlev önerilerinin tartışılması. Uygun işlevin seçilmesi.
 Hafta 8Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması
 Hafta 9Yarıyıl içi çalışma
 Hafta 10Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması.
 Hafta 11Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması.
 Hafta 12Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması.
 Hafta 13Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin sunulması.
 Hafta 14Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin detaylandırılması.
 Hafta 15Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin detaylandırılması.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ahunbay, Z. 1996; Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem, İstanbul
2Altınoluk, Ü. 1998; Binaların Yeniden Kullanımı, Yem Publishing House, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Feilden, M.B. 2003; Conservation of Historic Buildings, Third Edition, Elsevier ; Architectural Press, London
2Powel, K. 1999; Architecture Reborn The Conversion and Reconstruction of Old Buildings, Laurence King Publising, London
3Latham, D. 2002; Creative Re-Use of Buildings, 1, Donhead Publishing, United Kingdom
4Broto, C. 2005; New Concepts in Renovating, Structure Publising, Barcelona
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 13/11/2015 1 30
Uygulama 13 09/12/2015 1 8
Ödev 5
6
14/10/2015
21/10/2015
1
1
12
Dönem sonu sınavı 16 06/01/2015 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 1 14 14
Sınıf dışı çalışma 8 9 72
Arasınav için hazırlık 8 1 8
Arasınav 1 1 1
Uygulama 3 8 24
Ödev 8 3 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 1 10
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü154