|
ECZ3038 | Eczacılıkta Botanik Çizim | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Şuayıp ŞEYİHOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Botanik bitki çizim sanatının bitkiyi tanımlamadaki önemini kavrar ve ilaç bitkileri kolayca tanımlar. | 1,4 | 3, | ÖK - 2 : | Çizdikleri bitkinin fiziki özelliklerinin farklılığını kavrar, doğadaki benzer ve farklılığı kolayca tanımlar. | 1,4 | 3, | ÖK - 3 : | Botanik çizim sanatı yaparken uygulanan sanatsal süreç ve gözlemsel uygulamalar, doğada elimizde bulunan tedavi gücüyle buluşur ve bilgi birikimi gelişir. | 1,4 | 3, | ÖK - 4 : | Bu öğreti bitkinin ruhunu, hareketini ve estetik gücünü yakalamasına yardımcı olur. | 1,4 | 3, | ÖK - 5 : | Bitkilerde gövde, yaprak, çiçek ve kök detaylarını, renk, form, doku, oran-orantı farklılıklarını fark eder. | 1,4 | 3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bitki sistematiği ve bitki morfolojisi ile ilgili temel bilgilerin sunulması | | Hafta 2 | Kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve, tohum terminolojisi ve morfolojisi | | Hafta 3 | Genel olarak eczacılıkta botanik çizimin tarihi, amacı ve önemi; Eczacılıkta botanik çizim örneklerinin paylaşılması ve tartışılması | | Hafta 4 | Küresel, bölgesel ve yerel ölçekte botanik çizim sürecine konu olabilecek bitkilerin tespiti ve tanıtımı | | Hafta 5 | İllüstrasyon tanımı; Bitki illüstrasyonunda kullanılan malzemelerin tanıtımı | | Hafta 6 | Bitki yüzeyinde büyük-küçük, sık-seyrek, uzak-yakın vb. dinamik-statik, simetrik- asimetrik kompozisyonlar, bitkilerde altın oran, form, ışık, tonlama, çizgi- renk | | Hafta 7 | Seçilen bitki üzerinde ayrıntı ve farklılıkları bulma yöntemlerinden ?Mikroskop Çalışması, Büyüteç Yardımı İle Çalışma, Çıplak Göz Algısıyla Çalışma?; Botanik çizim tekniklerinden ?Kurşun Kalem Tekniği? | | Hafta 8 | Botanik çizim tekniklerinden ?Sulu Boya Tekniği? | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Botanik çizim tekniklerinden ?Rapido Kalem Tekniği? | | Hafta 11 | Botanik çizim tekniklerinden? Kuru Boya Resim Tekniği? | | Hafta 12 | Botanik çizim (Uygulama ve tartışma) | | Hafta 13 | Botanik çizim (Uygulama ve tartışma) | | Hafta 14 | Botanik çizim (Uygulama ve tartışma) | | Hafta 15 | Telafi Haftası | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Yüksel, G. (2021). Bilimde grafik anlatı: Botaniğin görsel dili olarak illüstrasyon, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, İzmir. | | 2 | Ambrose, G. &Harris, P. (2012). Grafik Tasarım Temelleri Literatür Yayınları, Akademik Temeller Dizisi, İstanbul. | | |
1 | 1. Çavuş Beyaz, H. (2020). Çeşitli ülkelerden örneklerle bilimsel bitki illüstrasyonlarının grafik açıdan değerlendirilmesi ve tarihsel süreçte gelişimi, Yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu. | | 2 | 2. Z Dergisi (2017). Bitki ressamlığı. Zeytinburnu Belediyesi Kültür- Sanat-Şehir Tematik Dergi (1). | | 3 | 3. Tekiner, H., & Konca, S. F. (2017). Eczacı Ressamlar: Spitzweg, White ve Recouvreur. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, 7(1), 20-27. | | 4 | 4. Türkmen, B. B. (2021). Bilim ile Sanatın İş Birliği Üzerine Bilimsel İllüstrasyon Leonardo da Vinci İncelemeleri. Art-e Sanat Dergisi, 14(28), 981-1011. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 9 | 18.04.2024 | 2 | 50 | Ödev | 16 | 6.06.2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Uygulama | 2 | 12 | 24 | Ödev | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 112 |
|