|
ECZ2030 | Farmasötik Botanik | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ECZACILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Gülin RENDA | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Tıbbi bitkilerin ayırıcı botanik özelliklerinin ve ayrıca etki ve kullanılışlarının öğrenilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tıbbi bitkileri teşhis etmek için için bitki sistematiğine ait temel kavramları kullanabilir. | 1,4,8,13 | 1, | ÖK - 2 : | İlaç olarak veya ilaç hammaddesi eldesinde kullanılan bitkileri listeleyebilir. | 1,4,8,13 | 1, | ÖK - 3 : | Tıbbi açıdan önemli bitki türlerinin familyaları, yayılışları, drogları, etken maddeleri ile ilgili temel bilgileri dikkate alarak bu bitkilerin sağlık alanındaki etkileri ve halk arasındaki geleneksel kullanılışlarını kavrayabilir. | 4,8,13 | 1, | ÖK - 4 : | Ekonomik değeri olan tıbbi bitkileri ile ilgili edindiği temel bilgileri kullanarak bunlardan ekonomik olarak yüksek çıktılı ürün eldesi konusunda proje geliştirilmesi faaliyetinde rol alır. | 1,4,8,13 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında eczacılık bakımından önemli olan tıbbi bitkiler ve drogları tanıtılmaktadır. Öğrenciler temel botanik kavramları ve bitki sistematiği içerisinde Bacteriophyta, Cyanophyta, Phycophyta, Mycophyta, Likenler, Bryophyta, Pteridophyta, Spermatophyta; Gymnospermae ve Angiospermae; monokotil ve dikotil bitkileri öğrenir. Eczacılık bakımından önemli familyalar, bitkiler, drogları, etken maddeleri, etki ve kullanılışları incelenir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Farmasötik Botanik tanımı ve temel kavramlar. Temel botanik kavramları. Drogların isimlendirilmesi ve sınıflandırılmasında uyulan temel kurallar. | | Hafta 2 | Bacteriophyta, Cyanophyta, Phycophyta | | Hafta 3 | Mycophyta | | Hafta 4 | Likenler, Bryophyta, Pteridophyta | | Hafta 5 | Spermatophyta Gymnospermae | | Hafta 6 | Spermatophyta; Gymnospermae | | Hafta 7 | Spermatophyta; Gymnospermae | | Hafta 8 | Monocotyledones, Angiospermae, Spermatophyta | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Dicotyledones, Angiospermae, Spermatophyta | | Hafta 11 | Dicotyledones, Angiospermae, Spermatophyta | | Hafta 12 | Dicotyledones, Angiospermae, Spermatophyta | | Hafta 13 | Dicotyledones, Angiospermae, Spermatophyta | | Hafta 14 | Eczacılık bakımından önemli bitkiler, yayılışları, drogları, etken maddeleri ve kullanılışları | | Hafta 15 | Eczacılık bakımından önemli bitkiler, yayılışları, drogları, etken maddeleri ve kullanılışları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tanker ve ark., Farmasötik Botanik Ders Kitabı, A. Ü. Ecz. Fak. Yay. No:70, Ankara, 1993. | | |
1 | Davis, P.H., Flora of Turkey and the East Aegean Islands Vol 1-9 (1967-1982), Vol 10 (1988), Vol 11 (2000) University Press, Edinburgh. | | 2 | Baytop, T., Türkiye'de bitkiler ile tedavi. Nobel Tıp Kit. LTD ŞTİ, İstanbul,1999. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | 17/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 1 | 07/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 8 | 56 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 105 |
|