|
PEM4026 | Peyzaj Mimarlığında Aydınlatma Teknikleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hilal TURGUT | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | "Peyzaj Mimarlığında Aydınlatma Yöntem ve Teknikleri" dersi, öğrencilerin peyzaj alanlarında aydınlatma tasarımı ve uygulamaları konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler, ışığın fiziksel özellikleri, renk teorisi ve çeşitli ışık kaynakları dahil olmak üzere aydınlatmanın temel prensiplerini ve kavramlarını anlayacaklardır. | 1,3,5,10 | 1,6, | ÖK - 2 : | Öğrenciler, geleneksel ve modern aydınlatma teknolojileri hakkında bilgi sahibi olacak, enerji verimli sistemler (örneğin LED aydınlatma) dahil olmak üzere farklı peyzaj uygulamaları için uygun armatürleri ve aksesuarları seçme becerisine sahip olacaklardır. | | | ÖK - 3 : | Öğrenciler, estetik, işlevsellik, görsel konfor ve güvenlik gibi unsurları dikkate alarak peyzaj aydınlatma projeleri tasarlama ve planlama becerileri geliştireceklerdir. Alan analizi ve spesifik gereksinimlere dayalı kapsamlı aydınlatma planları oluşturmayı öğreneceklerdir. | | | ÖK - 4 : | Öğrenciler, aydınlatma tasarımlarında sürdürülebilirlik ve enerji verimliliği ilkelerini nasıl uygulayacaklarını öğreneceklerdir. Çevresel etkileri en aza indirme ve yeşil aydınlatma çözümlerini teşvik etme yöntemlerini öğreneceklerdir. | | | ÖK - 5 : | Vaka çalışmaları ve uygulamalı projeler aracılığıyla öğrenciler, teorik bilgilerini gerçek dünya senaryolarına uygulayacaklardır. İşbirliği yapma, tasarımlarını sunma ve geri bildirimleri ve revizyonları uygulama dahil olmak üzere proje yönetimi becerilerini geliştireceklerdir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, aydınlatma teknolojileri, estetik ve işlevsellik ilkeleri, enerji verimliliği ve çevresel etkiler gibi konuları kapsar. Öğrenciler, çeşitli aydınlatma projeleri üzerinde çalışarak, teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı bulacaklardır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve Tanışma
Dersin tanıtımı ve amacı
Peyzaj aydınlatmasının önemi ve temel kavramlar
Aydınlatma tasarımının tarihçesi ve gelişimi | | Hafta 2 | Işık ve Renk Bilgisi
Işığın fiziksel özellikleri
Işık kaynakları ve türleri
Renk teorisi ve aydınlatmada renk kullanımı | | Hafta 3 | Aydınlatma Teknolojileri
Geleneksel ve modern aydınlatma teknolojileri
LED ve enerji verimli aydınlatma sistemleri
Aydınlatma armatürleri ve aksesuarları | | Hafta 4 | Aydınlatma Tasarım İlkeleri
Estetik ve işlevsellik
Görsel konfor ve güvenlik
Peyzaj öğelerinin vurgulanması | | Hafta 5 | Enerji Verimliliği ve Sürdürülebilirlik
Enerji tasarrufu yöntemleri
Çevresel etkiler ve sürdürülebilir aydınlatma
Yeşil aydınlatma çözümleri 1 | | Hafta 6 | Enerji Verimliliği ve Sürdürülebilirlik
Enerji tasarrufu yöntemleri
Çevresel etkiler ve sürdürülebilir aydınlatma
Yeşil aydınlatma çözümleri (devam) | | Hafta 7 | Orta Dönem Değerlendirmesi
Aydınlatma Projesi Uygulama Örneği - I
Gerçek bir projenin incelenmesi ve analizi
Tasarım sürecinin adım adım açıklanması
Öğrencilerin proje üzerinde çalışması
| | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Dış Mekan Aydınlatması
Parklar, bahçeler ve rekreasyon alanları
Yaya yolları ve bisiklet yolları
Anıtlar ve heykeller | | Hafta 10 | İç Mekan Aydınlatması
Kamusal binalar ve alışveriş merkezleri
Müze ve sergi aydınlatması
Ofis ve iş yerleri | | Hafta 11 | Aydınlatma Projesi Uygulama Örneği - II
Daha kapsamlı bir projenin ele alınması
Öğrencilerin grup çalışması ve sunumlar
Proje üzerinde geri bildirim ve revizyonlar | | Hafta 12 | Akıllı Aydınlatma Sistemleri
Akıllı şehirler ve aydınlatma otomasyonu
Sensörler ve kontrol sistemleri
Gelecek trendler ve teknolojiler | | Hafta 13 | Final Projesi ve Değerlendirme
Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
Genel değerlendirme ve kapanış
Gelecek çalışmalar ve öneriler | | Hafta 14 | Final Projesi ve Değerlendirme
Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
Genel değerlendirme ve kapanış
Gelecek çalışmalar ve öneriler | | Hafta 15 | Final Projesi ve Değerlendirme
Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
Genel değerlendirme ve kapanış
Gelecek çalışmalar ve öneriler | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Schiler, Marc. 2015; Introduction to Architectural Lighting, New York. | | 2 | Steffy, Gary. 2008; Architectural Lighting Design, New Jersey. | | 3 | Loftness, Vivian. 2010; Sustainable Built Environments, Pittsburgh. | | 4 | Loukaki, Argyro. 2017; Urban Lighting for Safety and Sustainability, Athens. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Uygulama | 2 | 3 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 35 |
|