|
PEM1003 | Anlatım Tek.-Grafik, Perspektif Mak | 2+2+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Serap YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere perspektif türleri ve tekniklerini öğretmek ve onların farklı ölçeklerde modelleme yapabilecek düzeye gelmelerini sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | perspektif ve maket tekniği ile ilgili temel kavramları öğrenecekler. | 1,3 | 1 | ÖK - 2 : | üç boyutlu olarak objeleri algılayabilecekler. | 2,3 | 4 | ÖK - 3 : | sahip oldukları yeteneklerini kullanarak kendilerini geliştirecekler. | 4 | 5 | ÖK - 4 : | sunum becerileri kazanabilecekler. | 4,5 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Perspektif teknikleri ve tipleri. Paralel perspektif, konik perspektif, tek ve çift kaçışlı perspektif. Farklı kotlardaki platformların yol rampalarının, merdivenlerin ve bitkisel elemanların çizimleri. Farklı ölçeklerde model teknikleri. Farklı alan formlarının model anlatımı. Farklı ölçekteki bitkilerin ve tüm kentsel mobilyaların model anlatımları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders İçeriği Konusunda Bilgilenme | | Hafta 2 | Perspektif ve Maket Tekniği İle İlgili Temel Kavramlar | | Hafta 3 | İki Ya da Üç Boyutlu Algılama | | Hafta 4 | Teknik Sunum Becerileri | | Hafta 5 | Çizim Metodlarını Kullanarak Kurallı ve Serbest El Çizimleri Yapmak | | Hafta 6 | Çizim Yeteneklerini Geliştirmeye Yönelik Sunum Araçları; Rapor, Çizim, Maket | | Hafta 7 | Bağımsız Obje Tasarımı İle Mevcut Alanın Üç Boyutlu Anlatımı | | Hafta 8 | Bağımsız Obje tasarımı | | Hafta 9 | Yarılyıl içi değerlendirme | | Hafta 10 | Mevcut Alanın Üç Boyutlu Anlatımı | | Hafta 11 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 12 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 13 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Sunum Becerileri | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Zell, Mo. 2008; The Architectural Rdawing Course, Thomas and Hudson, 143 p., China | | 2 | Gruzdys, S. 2002; Drawing, The Creative Link, Architectural Record, Vo.190, No 1, p.64-67, New York | | 3 | Ching, F. 1997; Design Drawing, John Wiley and Sons, Inc., 272 p., New York | | 4 | Akgün, M. 2004; Mimari Çizim Tekniği, Birsen Yayınevi, 274 s., İstanbul | | |
1 | Akgün, M. 2003; Mimari Maketler, Birsen Yayınevi, 231 s., İstanbul | | 2 | Uzun, G. 1990; Peyzaj Mimarlığında Perspektif, Model ve Çizim Tekniği, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 38, Ç.Ü.Z.F.Ofset ve Teksir Atölyesi, 151 s., Adana | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2013 | 4,00 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2013 | 4,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 4 | 1 | 4 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Diğer 1 | 4 | 3 | 12 | Diğer 2 | 5 | 2 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|