|
ELL4026 | İleri Rusça - II | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Vüsal ÇELEBİ | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Rusça dil bilgisinin soyut gramer kurallarını herkesin anlayabileceği bir şekilde gündelik hayatla bağlantılı olarak örneklerle öğretmektir. Rusça diline ait temel kavramları öğretmek, günlük yaşantımızdaki olayların, durumların ve değişik düşüncelerin hangi dil bilgisi şekilleri ve formları ile ifade edildikleri örneklerini, didaktik metotları kullanarak öğrencilerin anlamasını ve kavramasını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Rusçanın ses bilgisi Biçim bilgisi ve Söz dizimi kurallarının detaylı olarak anlatmak.Fonetik bölümünde Rusçada harflerinin okunuşu, vurgu sistemi ve tonlama konuları incelenmektedir. Morfoloji bölümünde Rusçada ad ve durumları, sıfatlar, zamirler, sayılar, zarflar,eylemler, zamanları, kipler ve ulaçlar tüm detaylarıyla vermek. Sentaks bölümünde ise Rusça tümce çeşitleri, bu tümcelerde yer alan temel ve yardımcı öğeler, sözcük öbekleri ve bunların tümce içindeki görevleri birbirleriyle olan ilişkileri, dizilişleri , yan tümce türleri, bunların ana tümceyle bağlanış şekilleri ve bağlaçlar tanıtılmaktadır. Her bölüm, öğrenci tarafından iyice algılanmadan yeni bir bölüme geçilmememesi yöntemi benimsenir. Bunun için her bölümünden sonra alıştırmalar verilerek konunun pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Bu alıştırmalarda kullanılan sözcükler dili öğreten ve dili öğrenen kişinin yardımıyla çeşitlendirilebilir. Aynı zamanda Rusça gramerinde kuralların iyi öğrenilmemesi Dersi öğretirken o anda gereken duruma uygun metodun kullanılmasını gerektiren Eklektik Metot kullanılmaktadır. Çeşitli Görsel öğretim (tablo, resimler, şemalar ve işitSEL VCD, DVD, audio, teyp) materyaller de kullanılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tüm önceki konuların tekrarı; Kompozisyon, Diyalog ve alıştırmalarla destekleme | | Hafta 2 | Tekrar | | Hafta 3 | Tekrar Gösteriye hazırlık şarkı çalışması | | Hafta 4 | İle durumu ve Çeviri | | Hafta 5 | İle durumu araclar | | Hafta 6 | İle durumu edatlar ve çeviri | | Hafta 7 | İle durumu isimler | | Hafta 8 | Slayt gösterisi ve metin çalışması ve gösteriye çalışma (şarkı, şiir ve tiyatro) | | Hafta 9 | Video izleme | | Hafta 10 | İle durumu sıfatlar | | Hafta 11 | Tekrar Gösteriye hazırlık | | Hafta 12 | Tekrar | | Hafta 13 | Kıyaslamayla Yalın durumu ve İle durumu edatlı, edatsız | | Hafta 14 | Dönüşlü dönüşsüz filler | | Hafta 15 | Tekrar Tüm konuları tekrarı ve sınava hazırlık | | Hafta 16 | Tekrar Gösterinin provası | | |
1 | N.B.Karavanova 2001 "Govorite pravilno" Kurs russkoy razgovornoy reçhi" Moscow: Yayın evi Russkiy Yazık" | | 2 | S.A.Khavronina - A.İ.Shirochenskaya 2001 "Russkiy Yazık alıştırmalarda" Moscow; Yayın evi "Russkiy Yazık" | | |
1 | K.İ.Pehlivanova, M.N.Lebedeva 1991; Resimli Rusça Dilbilgisi.Moscow Yayın evi " Russkiy Yazık" | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 09/04/2019 | 1 | 30 | Proje | 12 | 10/05/2019 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 31/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Arasınav | 3 | 6 | 18 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Proje | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Diğer 2 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|