|  | 
 | ELK2008 | Devreler - II | 3+0+2 | AKTS:5 |  | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli | Zorunlu |  | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | ELK2005-Devreler - I dersinden DC notu almış olmalı |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 2 saat laboratuar |  | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ayten ATASOY |  | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Ayten ATASOY, |  | Öğretim Dili | Türkçe |  | Staj | Yok |  |  |  | Dersin Amacı: |  | Zaman ve frekans uzaylarında devre analizi  yöntemlerini tanıtmak. | 
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |  |  |  | ÖK - 1 : | durum denklemlerinin çözümleri hakkında bilgili olacak. | 1.1 - 5.1 | 1 |  | ÖK - 2 : | s ve w bölgelerinde devre analiz yöntemlerini kullanabilecek. | 1.1 - 2.2 - 5.1 | 1 |  | ÖK - 3 : | RLC devrelerinde başlangıç değer ve geçiş tepkesi tanımlarını kavramış olacak. | 5.1 | 1 |  | ÖK - 4 : | iki kapılı devrelerin temel özelliklerini tanımlayabilecek. | 5.1 | 1 |  | ÖK - 5 : | bir çözüm yapılırken kullanabilecek en kullanışlı yöntemi seçebilecek. | 1.1 - 2.2 - 5.1 | 1 |  | ÖK - 6 : | pasif devre sentezi için farklı teknikleri kullanabilecek. | 2.2 - 5.1 | 1 |  | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı |  |  | 
 | Kararlılık analizi. s bölgesi devre analizi. İki kapılı devre sistemleri : Z parametreleri ve ikili özelliğine sahip devrelerin T eşdeğeri. Y parametreleri ve ikili özelliğine sahip devrelerin PI eşdeğeri. Z ve Y parametreleri arasındaki dönüşüm, h parametreleri, g parametreleri, iletim parametreleri. RLC devrelerinin başlangıç değerleri ve sürekli durum ve geçici durum. |  |  | 
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  | Hafta 1 | s bölgesi devre analizi. |  |  | Hafta 2 | s bölgesi devre analizi. |  |  | Hafta 3 | s bölgesi devre analizi. |  |  | Hafta 4 | jw bölgesinde (sinüzoidal sürekli durum) devre analizi. |  |  | Hafta 5 | jw bölgesinde (sinüzoidal sürekli durum) devre analizi. |  |  | Hafta 6 | jw bölgesi devre analizi. Empedans ve admitans. Rezonans devreleri. |  |  | Hafta 7 | jw bölgesinde güç ve güç çarpanı. |  |  | Hafta 8 | İki kapılı devre sistemleri : Z parametreleri. İkili özelliğine sahip devrelerin T-eşdeğeri. |  |  | Hafta 9 | Arasınav |  |  | Hafta 10 | Y parametreleri ve ikili özelliğine sahip devrelerin PI eşdeğeri. |  |  | Hafta 11 | Z ve Y parametreleri arasındaki dönüşüm, h parametreleri ve g parametreleri. |  |  | Hafta 12 | Transmisyon parametreleri. |  |  | Hafta 13 | RLC devrelerinin başlangıç değerleri ve sürekli durum ve geçici durum. |  |  | Hafta 14 | RLC devrelerinin başlangıç değerleri ve sürekli durum ve geçici durum. |  |  | Hafta 15 | Ders tamamlama ve Özür sınavı |  |  | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı |  |  |  | 
 | 1 | Lecture notes available. |  |  |  | 
 | 1 | Nilsson, James W. and Riedel, S.A.; Elektrik Devreleri (Türkçe Çeviri), 2012, Palme Yayıncılık . |  |  | 2 | Nilsson, James W. ; Electric Circuits. 1993. |  |  | 3 | Bogart, Thedore F. ; Electric Circuits, 1992. |  |  | 4 | Carlson, Bruce; Circuits, 1996. |  |  | 5 | Tokad, Yılmaz; Devre Analizi Dersleri Kısım II, 1987. |  |  |  | 
 | Ölçme Yöntemi |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  | Arasınav | 9. Hafta | 9. Hafta | 2 | 30 |  | Laboratuar sınavı | Dönem boyu | Dönem boyu | 2 | 20 |  | Dönem sonu sınavı | 15. veya 16. Hafta | 15. veya 16. Hafta | 2 | 50 |  |  | 
 | Öğrenci Çalışma Yükü |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 |  | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 |  | Laboratuar çalışması | 2 | 14 | 28 |  | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 |  | Arasınav | 2 | 1 | 2 |  | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 4 | 12 |  | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 135 | 
 |