|  | 
 | ELK4025 | Güç Sistemlerinde Koruma | 2+0+2 | AKTS:4 |  | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli | Seçmeli |  | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar |  | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Fatih Mehmet NUROĞLU |  | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr. Emre ÖZKOP |  | Öğretim Dili | Türkçe |  | Staj | Yok |  |  |  | Dersin Amacı: |  | Bu ders güç sistemlerinin korunması hakkında temel bilgiyi sağlamaktadır. | 
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |  |  |  | ÖK - 1 : | Güç sistemi tesisini sınıflandırır. Standart bir tesis planlarını ve bara düzenlerini detaylandırır. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 3.1 - 3.2 - 4.1 - 4.2 - 5.1 - 5.2 - 5.3 | 1,4, |  | ÖK - 2 : | İyi bir koruma düzeni için gerekli olanları belirler ve kullanılacak olan terimlerin belirler. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 3.1 - 3.2 - 4.1 - 4.2 - 5.1 - 5.2 - 5.3 | 1,4, |  | ÖK - 3 : | Koruma düzeni bileşenlerini belirler. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 3.1 - 3.2 - 4.1 - 4.2 - 5.1 - 5.2 - 5.3 | 1,4, |  | ÖK - 4 : | Bara ve transformatörlere uygulanacak koruma türlerini belirler. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 3.1 - 3.2 - 4.1 - 4.2 - 5.1 - 5.2 - 5.3 | 1,4, |  | ÖK - 5 : | Radyal hat/fiderlere uygulanacak koruma türlerini belirler. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 3.1 - 3.2 - 4.1 - 4.2 - 5.1 - 5.2 - 5.3 | 1,4, |  | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı |  |  | 
 | Bölüm 1- Giriş ve Genel Felsefeler 
Bölüm 2- Temel Birimler (Birim Başına ve Yüzde Değerler)
Bölüm 3- Fazör ve Polarite
Bölüm 4- Simetrili Bileşenler
Bölüm 5- Kısa Devre Arıza Hesapları
Bölüm 6- Röle Giriş Kaynakları
Bölüm 7- Koruma Esasları ve Temel Tasarım Prensipleri
Bölüm 8- Sistem Koruma İlkeleri |  |  | 
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  | Hafta 1 | Giriş ve Genel Felsefeler |  |  | Hafta 2 | Temel Birimler (Birim Başına ve Yüzde Değerler) |  |  | Hafta 3 | Fazör ve Polarite |  |  | Hafta 4 | Simetrili Bileşenler |  |  | Hafta 5 | Simetrili Bileşenler |  |  | Hafta 6 | Kısa Sınav |  |  | Hafta 7 | Röle Giriş Kaynakları |  |  | Hafta 8 | Röle Giriş Kaynakları |  |  | Hafta 9 | Arasınav |  |  | Hafta 10 | Röle Giriş Kaynakları |  |  | Hafta 11 | Kısa Sınav |  |  | Hafta 12 | Koruma Esasları ve Temel Tasarım Prensipleri |  |  | Hafta 13 | Koruma Esasları ve Temel Tasarım Prensipleri |  |  | Hafta 14 | Sistem Koruma İlkeleri |  |  | Hafta 15 | Sistem Koruma İlkeleri |  |  | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı |  |  |  | 
 | 1 | Tarkan, Nesin. 1979; Güç Sistemlerinin İşletilmesi ve korunması, İTÜ Yayınları |  |  |  | 
 | Ölçme Yöntemi |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  | Arasınav | 9 |  | 2 | 40 |  | Dönem sonu sınavı | 16 |  | 2 | 50 |  |  | 
 | Öğrenci Çalışma Yükü |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 |  | Sınıf dışı çalışma | 2.5 | 10 | 25 |  | Laboratuar çalışması | 2 | 14 | 28 |  | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 |  | Arasınav | 2 | 1 | 2 |  | Ödev | 2 | 4 | 8 |  | Kısa sınav | 2 | 4 | 8 |  | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 |  | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 123 | 
 |