|
|
| ANA5019 | Dengenin Klinik Anatomisi | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ANATOMİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Arzu ERDEN GÜNER | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Denge ve koordinasyondan sorumlu anatomik yapıları bilir | 4 | | | ÖK - 2 : | Denge ve postür ilişkisini ve yaşa göre değişimini bilir | 3 | | | ÖK - 3 : | Denge bozukluğuna neden olan patolojik durumları tanımlar | 3 - 9 - 10 | | | ÖK - 4 : | Denge bozukluklarındaki klinik tabloları bilir | 4 - 9 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Denge ve koordinasyondan sorumlu anatomik yapılarına giriş | | | Hafta 2 | Dengenin kontrolü | | | Hafta 3 | Denge ve postür | | | Hafta 4 | Vestibüler sistem bozukluğuna neden olan patolojik durumlar | | | Hafta 5 | Serebellum bozukluğuna neden olan patolojik durumlar | | | Hafta 6 | Periferik sinirler bozukluğuna neden olan patolojik durumlar | | | Hafta 7 | Ara sınav | | | Hafta 8 | Denge değerlendirmesi-1 | | | Hafta 9 | Denge bozukluklarının yürüyüşe etkisi-1 | | | Hafta 10 | Denge bozukluklarının yürüyüşe etkisi-1 | | | Hafta 11 | Dengenin yaşa göre değişimi | | | Hafta 12 | Çocuklarda denge | | | Hafta 13 | Literatür çalışması | | | Hafta 14 | Literatür çalışması | | | Hafta 15 | Literatür çalışması | | | Hafta 16 | Bitirme sınavı | | | |
| 1 | David A. Winter, 1995;A.b.c. Anatomy, Biomechanics, Control of Balance During Standing and Walking, Waterloo Biomechanics | | | 2 | Fazıl Necdet Ardıç, 2019;Vertigo, US akademi yayınları | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | | 1 | 25 | | Yıl içi çalışma | 0 | | 0 | 0 | | Kısa sınav | 0 | | 0 | 0 | | Laboratuar sınavı | 0 | | 0 | 0 | | Proje | 0 | | 0 | 0 | | Uygulama | 0 | | 0 | 0 | | Klinik Uygulama | 0 | | 0 | 0 | | Sözlü sınav | 0 | | 0 | 0 | | Sunum | 10 | | 1 | 25 | | Ödev | 0 | | 0 | 0 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Uygulama | 1 | 3 | 3 | | Ödev | 2 | 3 | 6 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 8 | 8 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 8 | 10 | 80 | | Diğer 2 | 8 | 10 | 80 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 229 |
|