|  | 
 | YDI1002 | English - II | 3+0+0 | AKTS:3 |  | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli | Zorunlu |  | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | -- |  | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Bayram İLHAN,ÖĞR. GÖR. Elif Bergin KAYA,ÖĞR. GÖR. Elif Bergin KAYA, |  | Öğretim Dili | İngilizce |  | Staj | Yok |  |  |  | Dersin Amacı: |  | Öğrencilerin bölüm ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlamak ve öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, öğrendikleri kavramlarla ilgili yazılmış kaynakları okuyarak edindikleri bilgiyi sınıf ortamında ifade ettirmektir. | 
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |  |  |  | ÖK - 1 : | alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabilir. | 3.1 - 3.2 | 1,3 |  | ÖK - 2 : | bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebilir. | 3.1 - 3.2 | 1 |  | ÖK - 3 : | bu alanda uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çeşitli makaleler yazabilir. | 3.1 - 3.2 | 1,3 |  | ÖK - 4 : | başarılı çalışan olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum şeklinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabilir. | 3.1 - 3.2 | 1 |  | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı |  |  | 
 | Bölümle ilgili okuma parçaları ve dil bilgisi çalışmaları; 
kelime ve iki dil arasında çeviri aktiviteleri; 
dinleme etkinlikleri; 
bölümle ilgili güncel konular ile yapılan münazaralar. |  |  | 
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  | Hafta 1 | Eğitim ve Hayat; Tanımlama, bağlam ipuçlarını kullanma, son ek -wide |  |  | Hafta 2 | Şehir Hayatı; Keşif, bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir tespit etme |  |  | Hafta 3 | İş ve finans; eş anlamlı kelime ve kelime öbekleri, zıt anlamlılar |  |  | Hafta 4 | İş ve meslekler; sıfat ve isim ifadeleri; sıfat görevinde kullanılan fiilimsiler |  |  | Hafta 5 | Dünya üzerindeki hayat tarzları; sözlük çalışması, deyimsel ifadeleri anlama |  |  | Hafta 6 | Küresel Bağlantılar; kompozisyon planı çıkarma, şahsi fikirlerle yorum yapma |  |  | Hafta 7 | Dil ve İletişim;teorileri gerçeklerden ayırma, kelime türü sınıflandırması |  |  | Hafta 8 | Tatlar ve tercihler; okuma hızını arttırma, okuma içeriğini tahmin etme |  |  | Hafta 9 | Arasınav |  |  | Hafta 10 | Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme |  |  | Hafta 11 | İlaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taramsı yapma, bağlamdan anlam çıkarma |  |  | Hafta 12 | Medya; bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir cümlesi yazma |  |  | Hafta 13 | Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detayları bulma |  |  | Hafta 14 | Dil ve öğrenme; yazı analizi, fiilleri bulma |  |  | Hafta 15 | Cinsiyet; bağlam ve yapısal ipuçlarını kullanma, anafikri kendi cümleleri ile yorumlama |  |  | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı |  |  |  | 
 | 1 | Velioğlu, A., Kandiller, B. 1996; Reader at work-1-2, METU, Ankara |  |  |  | 
 | 1 | Malarcher C., Janzen A. 2004; Reading for the Real World 1-2, Great Britain |  |  |  | 
 | Ölçme Yöntemi |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  | Arasınav | 9 | 10/04/2016 | 1 | 50 |  | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2016 | 1 | 50 |  |  | 
 | Öğrenci Çalışma Yükü |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 |  | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 |  | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 |  | Arasınav | 1 | 1 | 1 |  | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 |  | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 75 | 
 |