|
|
| PHYS1000 | Physics - II | 3+0+1 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat laboratuar | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emine YILDIRIM | | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. DR Emine YILDIRIM, | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin temel amacı fiziğin temel kavramlarını ve prensiplerini açık bir sunumla öğrencilere vermektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | fiziğin temel kavram ve prensiplerini açık ve mantıklı bir şekilde öğrenmiş olacaktır. | 1.1 - 1.3 - 3.1 | 1 | | ÖK - 2 : | gerçek dünyadaki ilginç uygulamalarla birlikte geniş bakışı içinde fiziğin temel prensip ve kavramlarını anlamış olacaktır. | 1.1 - 3.1 | 1 | | ÖK - 3 : | fiziksel kuramlardan, doğa yasalarının işleyişini kavramış olacaktır. | 1.3 - 3.1 | 1 | | ÖK - 4 : | genel olarak fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneğini geliştirmiş olacaktır.
| 1.2 - 1.3 - 3.1 | 1 | | ÖK - 5 : | problem çözme yetisini kazanmış ve geliştirmiş olacaktır. | 1.2 - 2.2 - 3.2 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Elektrik alan. Gauss yasası. Elektriksel potansiyel. Sığa ve dielektrikler. Akım ve direnç. Doğru akım devreleri. Manyetik alanlar. Manyetik alan kaynakları. Faraday yasası. İndüklenme. Alternatif Akım Devreleri. Elektromanyetik dalgalar. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Electrik Yüklerin Özellikleri, Elektrik alanları, Coulomb Yasası, Problemler
| | | Hafta 2 | Elekrik Akısı, Gauss Yasası ve Uygulamaları, Problemler
| | | Hafta 3 | Elektrik Potansiyeli, Düzgün Bir Elektrik Alanında Potansiyel Farkları, Sürekli Yük Dağılımından İleri Gelen Elektrik Potansiyeli, Problemler
| | | Hafta 4 | Sığa, Kondansatörlerin Bağlanması, Yüklü Kondansatörlerde Depolanan Enerji, Dielektrikli Kondansatörler, Problemler
| | | Hafta 5 | Elektrik Akımı, Direnç ve Ohm Yasası, Elektrik Enerjisi ve Güç, Problemler
| | | Hafta 6 | emk Kaynakları, Doğru Akım Devreleri, Kirchhoff Kuralları, RC Devreleri, Problemler
| | | Hafta 7 | Manyetik Alanlar, Düzgün Manyetik Alanda Yüklü Bir Parçacığın Hareketi, Problemler
| | | Hafta 8 | Biot Savart Yasası, İki Paralel İletken Arasındaki Manyetik Kuvvetler, Ampere Yasası, Problemler
| | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Faraday İndüksiyon Yasası, Hareketsel emk, Lenz Yasası, Problemler
| | | Hafta 11 | Öz İndüksiyon, RL Devreleri, Manyetik Alanda Depolanan Enerji, Problemler
| | | Hafta 12 | Alternatif Akım Devreleri, Problemler
| | | Hafta 13 | Yerdeğiştirme Akımı Genelleştirilmiş Ampere Yasası, Maxwell Denklemleri, Problemler
| | | Hafta 14 | Elektromanyetik Dalgalar, Problemler
| | | Hafta 15 | Gözden Geçirme ve Problem Çözümleri
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Serway R. A. and Jewett J. W. 1999;Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 09 | 18/04/2022 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2022 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Uygulama | 1 | 14 | 14 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Diğer 1 | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 127 |
|