|
|
| ELK1005 | Bilgisayara Giriş | 2+0+1 | AKTS:6 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat laboratuar | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emrah BENLİ | | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Mustafa Şinasi AYAS, | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Analog ve sayısal sistemler arasındaki farkları belirtmek, mantık devrelerinin temel ilkelerini kavratmak. Basit sayısal devre tasarımları yapmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | temelden başlatarak, basitce sayı sistemlerini, lojik fonksiyonları , anahtarlama sistemlerini anlama ve tasarlama becerisini kavrayacaklardır. | 1.1 - 4.1 - 5.1 | 1 | | ÖK - 2 : | programlama dilleri ,programlamaya ve algoritmalara ilişkin genel kavramları anlayabileceklerdir.
| 1.1 - 2.2 - 4.2 - 5.2 - 5.3 - 6.1 | 1 | | ÖK - 3 : | basit Problemleri çözebilmek amacıyla , bilgisayar programlamaya ilişkin temel problem çözme yeteneği kazanacaklardır.
| 1.1 - 2.1 - 2.2 - 5.2 | 1 | | ÖK - 4 : | kendi proje çalışmaları için MATLAB kullanımının güvenli olabileceğini anlayacaklardır. | 1.1 - 2.2 - 4.1 - 5.2 | 1 | | ÖK - 5 : | donanım ve yazımlara ilişkin temel kavramları, algoritmaları ve mantık devrelerini kapsayan bilgisayar mühendisliğinin alt yapısını anlayabileceklerdir. | 1.3 - 2.2 - 4.2 - 5.2 - 6.1 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Mantık Devrelerine Giriş : Analog ve Sayısal Sistemlerin Tanıtımı, Sayı Sistemleri, Lojik Kapılar, Boolean Cebri ve Fonksiyonların ile işlemler, Fonksiyonların İndirgenmesi, Kombinasyonal Lojik, Sayısal devre çizimi |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Sayısal devrelerin tanıtımı | | | Hafta 2 | Bilgisayar donanımlarının tanıtımı | | | Hafta 3 | Bilgisayar mimarisi | | | Hafta 4 | Sayı Sistemleri ve Kodlar | | | Hafta 5 | Sayı Sistemleri ve Kodlar | | | Hafta 6 | Boole Cebri | | | Hafta 7 | Boole Cebri | | | Hafta 8 | Lojik kapılar | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Cebirsel İndigeme | | | Hafta 11 | Cebirsel İndigeme | | | Hafta 12 | Boole Cebri Uygulamaları | | | Hafta 13 | Boole Cebri Uygulamaları | | | Hafta 14 | Karnaugh Diyagramları | | | Hafta 15 | Karnaugh Diyagramları | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Altan, C., Basılmamış ders notları, | | | |
| 1 | Nelson, P.V., Nagle H. T., Carroll D. B., Irwin J. D., 1995; Digital Logic Circuit Analysis and Design, Prentice Hall, New Jersey | | | 2 | Uzunoğlu A., Kızıl A., 2002; MATLAB, Türkmen Kitabevi, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 10 | 3 | 30 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 3 | 60 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 178 |
|