Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.fatih.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3777386

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ / SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Amaçlar :
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programının temel amacı, öğrencilere, sınıf öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır.
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK-1 : Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
ÖK-2 : sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kazandığı yeterliliklere dayalı olarak, ilgili kavramlar ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
ÖK-3 : öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
ÖK-4 : alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
ÖK-5 : bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
ÖK-6 : ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
ÖK-7 : ulusal ve uluslararsı eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
ÖK-8 : Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
ÖK-9 : kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir
ÖK-10 : topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.
ÖK-11 : bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
ÖK-12 : kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
ÖK-13 : öğrenmeyi öğrenir.
ÖK-14 : sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
ÖK-15 : milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
ÖK-16 : yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
ÖK-17 : ilköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.