Amaçlar : |
|
İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı hem kendi ihtiyacı olan, hem de diğer üniversitelerin ihtiyacı olan akademisyenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
|
Programın Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PK-1 : | alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. | |
PK-2 : | öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PK-3 : | bilgi ve iletişim teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | |
PK-4 : | mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | |
PK-5 : | bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır. | |
PK-6 : | branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. | |
PK-7 : | disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. | |
PK-8 : | alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal laboratuar deneyleri, etkinlikleri ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur.
| |
PK-9 : | öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir. | |
PK-10 : | mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları gerektiğinde geliştirmek üzere harekete geçer. | |
PK-11 : | uzman bir topluluk içinde görüşlerini savunabilir. | |
PK-12 : | bir yabancı dili alanındaki yayınları takip etmek, iletişim kurmak ve yabancı dilde bilimsel eser üretmek için kullanabilir. | |
PK-13 : | ulaştığı sonuçları kültürel öğeler bağlamında tartışabilir. | |