Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.fatih.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3777386

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ / OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Amaçlar :
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Öğretmenliği Programının temel amacı; öğrencilere, okulöncesi öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır.
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK-1 : 0-6 yaş arası çocuğun gelişimi ile ilgili alan bilgisine sahip olur.
ÖK-2 : öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, kullanır ve öğretim amaçlarından faydalanarak öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlar.
ÖK-3 : çocukların gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
ÖK-4 : eğitim-öğretim ortamındaki çocukların, öğrenmelerini izleme, değerlendirme yapma ve kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanır ve bilgiyi ulaşma yollarını hayat boyu öğrenme sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
ÖK-5 : okulöncesi eğitim programında ilköğretim birinci sınıf programların kazandırmayı hedeflediği becerilere temel oluşturan amaçları bilir ve buna yönelik etkinliklerde bulunur.
ÖK-6 : okulöncesi çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimini sağlar, gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, ve bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
ÖK-7 : okulöncesi eğitimin amaçlarını, ilkesini bilir, bu ilkelerin hedefleri doğrultusunda hazırlanan çalışmaları uygulama yeterliliği kazanır, Türk Eğitim Sisteminin yapısını bilir, demokratik ve evrensel insan haklarına uygun davranır, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
ÖK-8 : okulöncesi eğitiminde okul-aile-çocuk etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar.
ÖK-9 : Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
ÖK-10 : okul öncesi öğretim kurumlarını tanır, özelliklerini bilir, okul öncesi öğretmenlerinin sahip olması gereken özelliklere, Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda kültüre sahip olur.
ÖK-11 : bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖK-12 : uygulamada karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
ÖK-13 : Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.