Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK ANABİLİM DALI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/iletisim
Tel: +90 0462 3777379
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK ANABİLİM DALI / HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Amaçlar :
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Yüksek Lisans programının amacı; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını akademik olarak güçlendirmek, alana ilişkin bilgi düzeyini yükseltmek, bu alanda uzmanlaşacak akademisyenler ve çalışacak uzman bireyler yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektir. Program; Halkla İlişkiler ve Reklam alanında görev yapabilecek bilgi, beceri, yetenek ve deneyime sahip, kişilerarası iletişim ve kurumsal iletişim süreçlerini yönetmeyi başarabilen, iletişim etiğinin değerlerini özümsemiş, ulusal ve uluslararası alanda mesleğe ilişkin değişim ve gelişmelerin farkında olan ve alanına uyarlayabilen, bilgi-iletişim teknolojileri ile ilgili yeterliliklere sahip, çağdaş ve analitik düşünebilen halkla ilişkiler ve reklam uygulamacıları ve bilim insanları yetiştirmektedir.
 
Programın Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK-1 : Lisans yeterliliklerine dayalı olarak reklam ve halkla ilişkiler alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı düzeyde bir bilgi birikimine sahiptir ve bu birikimi derinleştirerek geliştirir.
PK-2 : Reklam ve halkla ilişkiler alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
PK-3 : Halkla ilişkiler ve reklamın ilişkili olduğu diğer disiplinlerle etkileşimini açıklar.
PK-4 : Halkla ilişkiler ve reklam alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye ve araştırma yöntemleri bilgisine sahiptir.
PK-5 : Halkla ilişkiler ve reklam alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PK-6 : Halkla ilişkiler ve reklam alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
PK-7 : Halkla ilişkiler ve reklam alanına ilişkin akademik ve sektörel bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
PK-8 : Halkla ilişkiler ve reklam alanı ile ilgili nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanır.
PK-9 : Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki bir sorunu tespit ederek, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
PK-10 : Halkla ilişkiler ve reklam alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız ve/veya ekip üyesi olarak gerçekleştirir.
PK-11 : Örgüt ya da kurum için vizyon, amaç ve hedeflere uygun olarak iletişim ve halkla ilişkiler politikaları üretir.
PK-12 : Reklam ve halkla ilişkiler alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
PK-13 : Reklam ve halkla ilişkiler alanına ilişkin gelişimini yönlendirir.
PK-14 : Reklam ve halkla ilişkiler alanındaki ulusal ve uluslararası güncel gelişmeleri değerlendirip, kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak bilimsel ve toplumsal ortamlarda aktarır.
PK-15 : Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve yönlendirir.
PK-16 : Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PK-17 : Halkla ilişkiler ve reklam alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PK-18 : Reklam ve halkla ilişkiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yayılması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri benimseyerek gözetir ve bu değerleri öğretir.
PK-19 : Reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili konularda strateji ve uygulamaları yorumlar, geliştirir ve elde edilen sonuçları hedefler doğrultusunda değerlendirir.
PK-20 : Örgütün paydaşlarıyla ilişkilerini iletişim ve halkla ilişkiler bağlamında analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
PK-21 : Halkla ilişkiler ve reklam alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneğini, özgün çalışmalarla, bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
PK-22 : Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler ile çevre koruma, sosyal sorumluluk, iletişim ve ifade özgürlüğü konularında ileri düzey bilince sahiptir.
PK-23 : Reklam ve halkla ilişkiler alanında toplumsal faydayı öne çıkarak yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir ve bu fikirleri uygulamaya geçirir.
PK-24 : İletişim disiplinlerarası doğasından hareketle farklı alanlarda edindikleri kuramsal ve pratik bilgi birikimini kariyer hedefleri için kullanır.
PK-25 : letişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama / pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, örgütsel psikoloji, ekonomi, siyaset bilimi/siyasal iletişim, bilgi iletişim teknolojileri, hukuk, araştırma-istatistik, kültürel çalışmalar, toplumsal cinsiyet, sanat ve estetik vb. alanlardaki çalışmaları halkla ilişkiler disiplininde kullanabilir.
PK-26 : Halkla ilişkiler ve ilgili alanlara ilişkin stratejik düşünebilme ve paydaş analizlerine dayanan, araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme aşamalarını kapsayan stratejik halkla ilişkiler yönetim sürecini gerçekleştirebilir.
PK-27 : Halkla ilişkiler ve reklam kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirir.
PK-28 : Halka ilişkiler ve reklam disiplinine ilişkin tarihsel sürece ve kuramsal altyapıya hakim olur.
PK-29 : Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğinin etik ilkelerinin farkında olma ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
PK-30 : Ulusal ve uluslararası kültürel ve çağdaş yaklaşımları, sorunları ve olayları takip ederek mesleki görüş ve çözüm önerileri sunabilir.
PK-31 : Kurumsal iletişim, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal vatandaşlık, bağlılık, itibar, değer, sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, ilişki yönetimi, algılama yönetimi, duygusal zeka, insan kaynağı vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilir.
PK-32 : Kamusal iletişimi etkinleştirme, kamuoyu oluşumu, gündem belirleme, yaratma, yönlendirme ve yönetme konularında stratejik iletişim uygulamalarını planlar ve uygular.
PK-33 : Özel sektör, kamu sektörü ve sivil topluma yönelik iletişim metodolojisine sahip olabilme ve bunu pratik alanlarda kullanabilme yeteneği olur.
PK-34 : Halkla ilişkiler ve reklamda kullanılan iletişim ortamlarına, medya ve tekniklere hakim olur ve bu bilgiyi etkinlik yönetimi alanında kullanır.
PK-35 : Bilgi iletişim teknolojilerine ilişkin kavramsal bilgiye sahibi olur, ve bu bilgileri hem kuramsal hem de uygulama düzeyinde kullanır.
PK-36 : Bilimsel yazım kurallarına hakim olur ve bunlar çerçevesinde akademik üretim yapar.
PK-37 : Halkla ilişkiler ve reklam alanına ilişkin ulusal ve uluslararası Türkçe ve yabancı literatürü tarayabilir ve disiplinle ilgili güncel bilgiye ulaşabilir.
PK-38 : Araştırma amacına yönelik uygun yöntem/teknik belirleyerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşır.
PK-39 : Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplayıp bunları çözümler, sonuçlara ulaşır ve bu sonuçları halkla ilişkiler ve reklam alanında kullanır.
PK-40 : Eleştirel düşünce becerisine sahip olup, halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğinin etik ilkelerinin farkında olarak alanı eleştirel kuram açısından değerlendirir.