Amaçlar : |
|
Mezunları disiplinlerarası bir çerçevede mimarlık araştırmaları yapabilecek seviyede eğitmektir. |
|
Programın Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PK-1 : | Lisans yeterlilikleri sonrasında ileri düzey bilgi ve kavrayışa sahip olma, bu bilgileri pratik alanda uygulayabilme. | |
PK-2 : | Çalışma alanı ile ilgili akademik bir çalışma veya uygulamanın bağımsız olarak sorumluluğunu alarak programlama, yürütme, yönetme ve uygulama aşamalarını örgütleyebilme. | |
PK-3 : | Alanı ile ilgili bilimsel çalışma ve uygulamalarda nesnel sorgulama ve eleştirel bakış açısı kazanabilme, uygun araştırma yöntem ve tekniklerini örgütleyebilme ve özgün çalışmalar üretebilme. | |
PK-4 : | Alanındaki güncel gelişmeleri takip etme, çağdaş ve bilimsel bilgiye ulaşabilme, yeni bilgi üretme, bunları değerlendirme, yorumlama, kullanabilme ve aktarma. | |
PK-5 : | Çalışma alanının gerektirdiği içerik ve bağlamda ulusal ve uluslararası örnek durum, olay ya da mimari ürünleri analiz etme, yorumlama, karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme. | |
PK-6 : | Alanıyla ilgili bir çalışmayı grup olarak hazırlarken bilgi ve bilginin sunumu açısından katkıda bulunma, sorumluluk alarak çalışmayı yürütme, yönlendirebilme ve karşılaşılan sorunlar karşısında analitik çözüm üretebilme. | |
PK-7 : | Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların aktarılması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve evrensel etik değerlere uygun hareket edebilme. | |
PK-8 : | Edindiği deneyim ve bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek ve ilişki kurarak yeni bilgi ve yöntemler üretmek, böylece disiplinler arası/üstü proje ve araştırmalar yapabilme becerisi kazanma. | |
PK-9 : | Çalışmalarını bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü, yazılı ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilme, sunma, yayın yapabilme; ulusal ve uluslararası ortamlarda diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma ve bir yabancı dil ile iletişim kurabilme. | |
PK-10 : | Mimarlık mesleğini ve mimarın toplum içindeki rolünü anlayarak, özellikle sosyal faktörleri de dikkate alan değerlendirmeler ve sunumlar yapabilme. | |
PK-11 : | Yaşam boyu öğrenme, sürekli mesleki gelişim ve iletişim becerileri konusunda bilinçli hareket etme. | |
PK-12 : | Alanıyla ilgili bilimsel çalışmalara katkı sağlayacak bilgisayar teknolojisi (bilimsel programlar) ile deneysel laboratuvarlardaki işleyişi kavrama, analiz etme ve uygulamalarına katabilme. | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|