Eğitim Amaçları : |
|
Çağımızın eğitim ihtiyaçlarına uygun yenilikleri izleyebilen öğretmen yeterliliğine sahip ortaöğretimde görev alacak coğrafya öğretmenleri yetiştirmek |
|
Programın Öğrenim Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖK-1: | Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları oluşturabilir | |
PÖK-2: | Bireyin sosyalleşmesine katkıda bulunacak demokratik ortamlar ve öğrenme yaşantıları düzenleyebilirler. | |
PÖK-3: | Arazi ve çevre incelemesinde elde edeceği bilgi ve beceriyi pratikte etkin kullanabilirler. | |
PÖK-4: | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur ve alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkin kullanabilir. | |
PÖK-5: | Çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edilecek nitelikte CBS alanında uzmanlaşmış elemanlar olarak yetişebilir. | |
PÖK-6: | Yurt sevgisi ve vatandaşlık bağları güçlenebilir | |
PÖK-7: | Coğrafyayı farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir, farklı disiplinlerdeki problemlerin coğrafi modellerini kurabilirler. | |
PÖK-8: | Yaşam boyu öğrenmenin gereğinden hareketle bireysel ve mesleki gelişimini dinamik bir sürece dönüştürebilirler. | |
PÖK-9: | Objektif düşünme, aktif olma, üretici olma, yeniliklere açık olma, eleştirel olma, sorgulama becerilerine sahip olarak yetişebilir. | |
PÖK-10: | Türkiye'yi, Türk Dünyası'nı ve Dünya coğrafyasını bilerek ülke ve dünya sorunları hakkında bilgi sahibi olabilir | |
PÖK-11: | Çevre-insan ilişkisi kurarak çevre bilinci kazanabilir | |
PÖK-12: | Coğrafya öğretim programı yaklaşımına uygun öğretim süreci planlayabilir | |
PÖK-13: | Afet risk yönetimi ve olası sonuçları için senaryolar geliştirebilir | |
PÖK-14: | İnsanlığa ait değerleri korumaya yönelik duyarlılık gösterebilir. | |
PÖK-15: | Coğrafya dersi öğretim programının yaklaşımına uygun ders planlayabilir. | |
PÖK-16: | Coğrafya dersi öğretim programında yer alan kazanımlara göre içerik oluşturabilir. | |
PÖK-17: | Coğrafya ders programında yer alan kazanımları diğer derslerle ilişkilendirebilir. | |
PÖK-18: | Coğrafya programında yer alan kazanımların içeriğine uygun sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler planlayabilir | |
PÖK-19: | Coğrafya öğretim programına uygun farklı öğretim teknikleri tasarlayabilir. | |
PÖK-20: | Coğrafya öğretim programına uygun öğretim sürecini planlayabilir. | |