Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / ORTAÖĞRETİM SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi

Tel: +90 0462 3777382

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / ORTAÖĞRETİM SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Eğitim Amaçları :
Çağımızın eğitim ihtiyaçlarına uygun yenilikleri izleyebilen öğretmen yeterliliğine sahip ortaöğretimde görev alacak coğrafya öğretmenleri yetiştirmek
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PÖK-1: Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları oluşturabilir
PÖK-2: Bireyin sosyalleşmesine katkıda bulunacak demokratik ortamlar ve öğrenme yaşantıları düzenleyebilirler.
PÖK-3: Arazi ve çevre incelemesinde elde edeceği bilgi ve beceriyi pratikte etkin kullanabilirler.
PÖK-4: Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur ve alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkin kullanabilir.
PÖK-5: Çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edilecek nitelikte CBS alanında uzmanlaşmış elemanlar olarak yetişebilir.
PÖK-6: Yurt sevgisi ve vatandaşlık bağları güçlenebilir
PÖK-7: Coğrafyayı farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir, farklı disiplinlerdeki problemlerin coğrafi modellerini kurabilirler.
PÖK-8: Yaşam boyu öğrenmenin gereğinden hareketle bireysel ve mesleki gelişimini dinamik bir sürece dönüştürebilirler.
PÖK-9: Objektif düşünme, aktif olma, üretici olma, yeniliklere açık olma, eleştirel olma, sorgulama becerilerine sahip olarak yetişebilir.
PÖK-10: Türkiye'yi, Türk Dünyası'nı ve Dünya coğrafyasını bilerek ülke ve dünya sorunları hakkında bilgi sahibi olabilir
PÖK-11: Çevre-insan ilişkisi kurarak çevre bilinci kazanabilir
PÖK-12: Coğrafya öğretim programı yaklaşımına uygun öğretim süreci planlayabilir
PÖK-13: Afet risk yönetimi ve olası sonuçları için senaryolar geliştirebilir
PÖK-14: İnsanlığa ait değerleri korumaya yönelik duyarlılık gösterebilir.
PÖK-15: Coğrafya dersi öğretim programının yaklaşımına uygun ders planlayabilir.
PÖK-16: Coğrafya dersi öğretim programında yer alan kazanımlara göre içerik oluşturabilir.
PÖK-17: Coğrafya ders programında yer alan kazanımları diğer derslerle ilişkilendirebilir.
PÖK-18: Coğrafya programında yer alan kazanımların içeriğine uygun sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler planlayabilir
PÖK-19: Coğrafya öğretim programına uygun farklı öğretim teknikleri tasarlayabilir.
PÖK-20: Coğrafya öğretim programına uygun öğretim sürecini planlayabilir.