| Eğitim Amaçları : |
 |
| Bölümün amacı; olasılık, istatistik ve stokastik modellerin temellerini vermek ve öğrencilere bu temel bilgileri öğretirken de bilgisayar kullanmaktır. |
| |
| Programın Öğrenim Kazanımları : |
 |
| Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
| PÖÇ-1: | İstatistiksel analizlerde kullanılan teknikleri etkin olarak kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
| PÖÇ-2: | İstatistiksel problemlerin deneysel tasarımını yapabilmeli, matematiksel olarak modelleyebilmeli, çözebilmeli ve sonuçlarını yorumlayabilmeli. | |
| PÖÇ-3: | Verilerin istatistiksel analizinde kullanılacak uygun yöntemlere karar verebilmeli, uygulayabilmeli ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanabilmeli. | |
| PÖÇ-4: | İstatistik ve Bilgisayar bilimlerine ait problemlerin çözümünde matematiği etkin olarak kullanabilmeli. | |
| PÖÇ-5: | İstatistik ve bilgisayar bilimlerine ilişkin problemleri tespit etme, tanımlama, formüle etme ve çözebilme bilgi ve becerisine sahip olmalı ve tüm bu aşamalarda, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli. | |
| PÖÇ-6: | Ekip çalışmalarında görev alabilmeli, sosyal ve etik sorumluluklarının farkında olmalı | |
| PÖÇ-7: | Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilmeli ve bu teknolojileri etkin bir biçimde kullanabilmeli. | |
| PÖÇ-8: | Olasılık ve istatistik ile ilgili sorunların çözümünde edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir, bu problemlerin çözümlerine bilimsel yöntemlerle öneriler getirerek yazılı ve sözlü olarak kişi ve kurumlara aktarabilir. | |
| PÖÇ-9: | Problemlerin çözümüne ilişkin algoritmalar tasarlayabilmeli, programlama dillerini ve bilgisayar biliminin temel prensip ve metotlarını uygulayabilmeli. | |
| PÖÇ-10: | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilmeli, bağımsız ve birlikte çalışabilmeli. | |
| PÖÇ-11: | Elde ettiği bilgi, beceri ve teknikleri sürekli olarak geliştirebilmeli, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli ve farklı disiplinlere uygulayabilmeli. | |
| |
| |
| TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|
|