Eğitim Amaçları : |
 |
Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programının amacı hemşirelik hizmetlerini daha etkin ve verimli duruma getirmek için planlayıcı, örgütleyici, denetleyici ve geliştirici özelliklere sahip; kaliteli hizmet anlayışı içinde bilgi, beceri ve ileri teknolojiyi etkin biçimde kullanabilen; araştırma bulgularına dayalı eğitim planlayabilen; toplumun değişik kesimleri ile etkin iletişim kurabilen; bilimsel gelişmeleri izleyerek edindiği bilgiyi mesleki ve akademik alanda kullanabilen sorgulayıcı ve araştırıcı uzman hemşireler yetiştirmektedir. |
|
Programın Kazanımları : |
 |
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖÇ-1: | Alanı ile ilgili bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir; eriştiği bilginin farklı disiplinler ile ilişkisini kavrar. | |
PÖÇ-2: | Bedenin normal fizyolojik sürecini ve hastalığa bağlı ortaya çıkan durumları hücre düzeyinde ele alıp değerlendirir. | |
PÖÇ-3: | Bilişim ve iletişim teknolojileri dahil alanına ilişkin sağlık uygulamalarının gerektirdiği teknik ekipman, cihaz ve aletlerin kullanımını ileri düzeyde bilir; eriştiği bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ-4: | Alanı ile ilgili temel düzeyde biyoistatistik bilgisine sahiptir ve en az bir istatistiksel analiz programını etkin ve doğru bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ-5: | Alanı ile ilgili kanıta dayalı yeni bilgiler oluşturmak için farklı araştırma yöntemlerini kullanarak deneysel araştırmalar planlar, uygular, sonuçları yorumlar ve rapor eder. | |
PÖÇ-6: | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin karşılaşacağı karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ-7: | Bağımsız ve/veya ekip olarak çalışmalar yürütür, sorumluluk alır; disiplinler arası çalışmayı benimser. | |
PÖÇ-8: | Alanına yenilik getirecek bir konuyu sistematik bir yaklaşımla bağımsız olarak değerlendirir, araştırır, ulusal bir dergide yayınlar ve/veya bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ-9: | Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir ve olası sorunların çözümünde sistematik bir yaklaşımla karar verme becerilerini kullanır. | |
PÖÇ-10: | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser ve alanına ilişkin bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ-11: | Uzman kişilerle etkili iletişim kurar, konuları eleştirel bakış açısıyla tartışır ve özgün düşüncelerini savunur. | |
PÖÇ-12: | En az bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak alanında uzman kişilerle bilim ve teknoloji politikası kapsamında yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar. | |
PÖÇ-13: | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde strateji, politika ve uygulama geliştirme çalışmalarını benimser, uygular ve değerlendirir. | |
PÖÇ-14: | Alanı ile ilgili bilgilerini ulusal değerler doğrultusunda bakıma yansıtır ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ-15: | Mesleki etik, ilke, değer ve kavramları bilir ve uygular. | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|