KURULUŞ ve TARİHÇE |
|
KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı doktora programı 2014 yılında kurulmuştur. |
|
KAZANILAN DERECE |
|
Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (210 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla) ders alarak yeterlilik sınavını başarıyla tamamlayan ve tümünü başarıyla tamamlayan, ayrıca 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi savunan öğrencilere BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ alanında doktora diploması verilir. |
|
DERECENİN DÜZEYİ |
|
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 8. Düzey |
|
EĞİTİM TÜRÜ |
|
Tam Zamanlı I. Öğretim |
|
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI |
|
a) Kabul edilebilir alanlardan lisans diplomasına sahip olma, b) Lisansüstü giriş sınavında (ALES) ilgili alandan gerekli puanı almış olma, c) İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olma (YDS 55 ve eşdeğeri). |
|
PROGRAMIN AMACI |
|
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, gerek alan eğitiminde gerekse öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımlar ile 4 yıllık öğretim programından oluşmaktadır. Verilen eğitim ile bilgisayar ve öğretim teknolojileri konusunda güncel teknolojileri takip eden ve uygulayabilen, alanında lisansüstü teorik ve uygulamalı çalışmalar yapabilen, elde edilen sonuçları bilgisayar ve diğer öğretim teknolojilerinin okullarımıza entegrasyonu konusunda değerlendirebilen ve bu alanda geliştirilecek politikalara destek sunabilen lisansüstü öğrenim görmüş öğrenciler yetiştirilmektedir. |
|
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI |
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
Yönerge;
* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,
* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,
* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.
Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır. |
|
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR |
|
Programda mevcut olan (210 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla) 21 kredilik derslerin tümünü ve doktora yeterlilik sınavını başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi savunan öğrencilere BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ alanında doktora diploması verilir.
KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği |
|
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME |
|
Bir öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersten yarıyıl notu olarak, yüksek lisans programında en az BB almış olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu dersleri tekrar alabileceği gibi bunun yerine farklı ders/dersler de alabilir. Öğrenci farklı ders alması durumunda aldığı derslerden yalnızca birini danışmanının onayı ve EYK'nın kararı ile başarısız bir dersinin yerine saydırabilir. |
|
MEZUNİYET ŞARTLARI |
|
Programda mevcut olan (210 AKTS?den az olmamak koşuluyla) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan öğrencilere Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında doktora diploması verilir. |
|
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI |
|
Mezunlar; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmeni, Kamu / Özel Kuruluşlarında Bilgi-Bilişim Merkezi Yöneticisi- Danışmanı, Eğitim-Öğretim Teknolojileri Uzmanı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmeni, Eğitim ve Öğretim Teknoloğu, Web Tabanlı Eğitim Uzmanı, Çoklu Ortam (Multimedia) ve Grafik Tasarımcısı, Ağ Sistemleri yöneticisi ve üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler. |
|
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ |
|
- |
|
İLETİŞİM BİLGİLERİ |
|
|
|
Anabilim Dalı Olanakları |
|
Bölüm binasında 3 derslik, 60 bilgisayardan oluşan bir bilgisayar laboratuarı, ilgili donanımların bulunduğu bir ağ laboratuarı ve 20 bilgisayar ve akıllı tahtanın bulunduğu bir teknoloji laboratuarı yer almaktadır. KTU Uzaktan Eğitim Merkezi?nde bulunan akıllı sınıf ve içerik geliştirme laboratuarı ihtiyaç duyulduğunda bölüm öğrenciler tarafından kullanılabilmektedir. |