|
GEM1009 | Gemi Mühendisliğine Giriş | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GEMİ İNŞAATI ve GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Mustafa TUTİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: |
Öğrencilere gemileri ve gemi inşaa mühendisliğini tanıtmak.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Matematik, Fen bilimleri ve Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimini edinerek mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisini kazanabilmelidir. | 1,4 | 1, | ÖK - 2 : | Proje yönetimi, risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık gösterebilmelidir. | | | ÖK - 3 : | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlama becerisi edinebilmelidir. | | | ÖK - 4 : | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisini edinebilmelidir. | | 1, | ÖK - 5 : | Disipline özgü mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme ve bulguları yorumlama becerisini kazanabilmelidir. | | | ÖK - 6 : | Disiplin içi veya çok disiplinli alanlarda etkin biçimde takım içinde ya da bireysel olarak çalışabilme becerisi kazanabilmelidir. | | | ÖK - 7 : | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmalıdır. | | | ÖK - 8 : | Yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanabilmelidir. | | | ÖK - 9 : | Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisini kazanabilmelidir. | | | ÖK - 10 : | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak çözme becerisini kazanabilmelidir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Gemilerin genel olarak tanıtılması, gemilerin tarihi, gemilerin sınıflandırılması. Gemilerin geometrik özellikleri, gemilerde tonaj ve fribord, gemilerin dengesi. Gemi estetiği. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Gemi tipleri | | Hafta 2 | Genel plan dizaynı | | Hafta 3 | Ağırlık hesabı | | Hafta 4 | Gemi geometrisi | | Hafta 5 | Gemi direnci ve sevki | | Hafta 6 | Tonaj , Fribord ve Görünür işaretler | | Hafta 7 | Gemi mukavemeti ve yapısal bütünlüğü | | Hafta 8 | Gemi mukavemeti ve yapısal bütünlüğü | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Gemi inşaatında kullanılan malzemeler | | Hafta 11 | Tersaneler ve Gemi üretimi | | Hafta 12 | Gemi tasarımı | | Hafta 13 | Deniz Taşımacılığı | | Hafta 14 | Gemi makine ve sistemleri | | Hafta 15 | Gemi makine ve sistemleri | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Ülgen, Ü. 2003; Gemi İnşaatı-1,İTÜ Denizcilik Fakültesi | | |
1 | Eşref Bodur Gemi İnşaatı Ders notları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|