|
GEM3010 | İş Hayatı İçin Yabancı Dil | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GEMİ İNŞAATI ve GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ercan KÖSE | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Ercan KÖSE, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere, iş hayatına atıldıkları zaman yabancı kişi ve kuruluşlarca olabilecek ilişkilerinde başarılı olmaları için gerekli yazılı, sözel ve görsel iletişim becerilerini kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | etkili bir yazılı teknik iletişim becerisine sahip olacaklar. | 1,5,9,10 | 1 | ÖK - 2 : | etkili bir sözlü teknik iletişim becerisine sahip olacaklar. | 1,5,9,10 | 2 | ÖK - 3 : | görsel materyallerle, etkili teknik doküman hazırlama becerisi kazanacaklar. | 1,5,9,10 | 4 | ÖK - 4 : | farklı hedef kitlelerine göre teknik doküman içeriğini belirleyebilecekler. | 1,5,9,10 | 5 | ÖK - 5 : | ekip çalışmasına yatkınlık becerisi kazanacaklar. | 1,5,9,10 | 4 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Teknik iletişim ve önemi. Yazma ve görsel formların hazırlanması. Sayfa ve doküman dizaynı. Teknik tanımlama. Ürün ve proses tanımlama. Rapor yazma, fizibilite raporları, özgeçmiş, iş mektupları, çeşitli raporlar, proje teklifleri, toplantılar, iş görüşmeleri ve diğer iletişim araçları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Teknik iletişime giriş. | | Hafta 2 | Yazma ve görsel formlar. | | Hafta 3 | Doküman ve sayfa tasarımı. | | Hafta 4 | Teknik tanımlama. | | Hafta 5 | Ürün ve proses tanımlama. | | Hafta 6 | Yazışmalar: Mektuplar ve memolar | | Hafta 7 | Mektuplar ve memolar | | Hafta 8 | İşyeri iletişiminde işbirliği. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kariyerle ilgili iletişim: Başvuru mektubu hazırlama, özgeçmiş yazma, mülakatlar. | | Hafta 11 | Raporlar: Rapor planlaması, formal ve informal raporlar, rapor formatları. | | Hafta 12 | Teklif ve fizibilite raporları. | | Hafta 13 | Sözlü sunumlar: Sunum tipleri, profesyonel sunumların hazırlanması, sunumların değerlendirilmesi. | | Hafta 14 | Gruplar halinde sunumlar. | | Hafta 15 | Gruplar halinde sunumlar. | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Burnett, R. E. 1994; Technical Communication, Wadsworth Publishing Company, California. | | |
1 | Anderson, J. and Paul, V. 1999; Techninal Communication: A Reader-Centered Approach, Harcourt, Fort Worth. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 13/04/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/06/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 68 |
|