|
BES5200 | Yetenek Seçimi ve Sportif Yönlendirme | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yetenek ve sporsal yetenek kavramları, yetenek seçiminin amacı ve hedefleri, yetenek seçiminde doğal seçim ve bilimsel seçim metotları, yetenek seçiminde ölçüt kullanımı, yeteneğin belirlenmesinde etkili olan faktörler ve yeteneklerin eğitiminden sorumlu olan unsurlar konusunda bilgi kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yetenek ve sporsal yetenek kavramlarını genel olarak inceleyebilirler.
| 5 | 1 | ÖK - 2 : | yetenek seçiminin amacı ve hedeflerini analiz edebilirler.
| 4,5 | 1,3 | ÖK - 3 : | yetenek seçimde doğal seçim ve bilimsel seçim metotları analiz edebilirler.
| 4,5 | 1,3 | ÖK - 4 : | yetenek seçimde ölçüt kullanımını kavrayabilirler.
| 4,5 | 1,3 | ÖK - 5 : | yeteneğin belirlenmesinde etkili olan faktörleri inceleyebilir.
| 4,5 | 1,3 | ÖK - 6 : | yeteneklerin eğitiminden sorumlu olan unsurları kavrayabilirler.
| 4,5 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yetenek, sporsal yetenek, yetenek arama ve yetenek seçme kavramları, yetenek seçiminin amacı ve hedefleri, yetenek seçiminde doğal seçim ve bilimsel seçim, yetenek seçiminde ölçüt kullanımı, yeteneğin yönlendirilmesi, yetenek tespit aşamaları, yeteneğin belirlenmesinde etkili olan faktörler, yeteneklerin eğitiminden sorumlu olan unsurlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yeteneğin tanımı ve genel bilgilendirme.
| | Hafta 2 | Yetenek ve sporsal yetenek kavramları.
| | Hafta 3 | Yetenek arama ve yetenek seçme.
| | Hafta 4 | Yetenek seçiminin amacı ve hedefleri.
| | Hafta 5 | Yetenek seçim türleri.
| | Hafta 6 | Yetenek seçiminde ölçüt kullanımı.
| | Hafta 7 | Yeteneğin belirleme aşamaları.
| | Hafta 8 | Yetenek seçimi ve çalışmalarının sporsal yararları.
| | Hafta 9 | Arasınav. | | Hafta 10 | Yeteneklerin eğitiminde sorumluluğu olan unsurlar.
| | Hafta 11 | Yetenek eğitiminde alt yapı antrenörlerinin geliştirmeleri gereken özellikler.
| | Hafta 12 | Ödev. | | Hafta 13 | Yetenek seçimi sürecinin sporcu, antrenör açısından yararları.
| | Hafta 14 | Yetenekli sporcunun özellikleri.
| | Hafta 15 | Yetenek belirlemeye yönelik test uygulamaları.
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Gürses, Ç ve Olgun, P. (1991). Sporda Başarıyı Etkileyen Faktörler, Sportif Yetenek Araştırma Metodu, Türk Spor Vakfı Yayınları. | | 2 | Muratlı, S. (1997). Çocuk ve Spor (Antrenman Bilimi Işığında), Bağırgan Yayımevi, Ankara. | | 3 | Bompa, T.O. Çevirenler (İlknur Keskin- A. Burcu Tuner) (1998). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Bağırgan Yayımevi, Ankara. | | |
1 | Karl, K. Çevirenler (Harputlu, H ve Bağırgan, T) (2001). Sporda Yetenek Arama Seçme ve Yönlendirme, Bağırgan Yayımevi. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/04/2018 | 1 | 30 | Ödev | 12 | 03/05/2018 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/06/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 15 | 45 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 2 | 15 | 30 | Arasınav için hazırlık | 3 | 9 | 27 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 13 | 26 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 15 | 60 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 190 |
|