|
GZT2007 | Siyasal Düşünceler Tarihi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GAZETECİLİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | En iyi siyasal örgütlenme biçimi nedir? Devletin varlığı bir zorunluluk mudur? Siyasal otoriteye itaat nasıl meşrulaştırılabilir? Adalet nedir, nasıl gerçekleştirilebilir? Özgürlük nedir? Bireysel özgürlüklerin sınırları nelerdir? Siyasal Düşünceler Tarihi, insanlığın peşini bırakmayan bu sorulara farklı dönemlerde, farklı düşünürlerce verilmiş cevapları inceleyerek siyasi kavramların ardındaki felsefi birikimi ortaya serer. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Eski Yunan, Orta Çağ ve Yakın Çağ siyasal düşüncesini öğrenebilecekler. | 1,6,7 | 1 | ÖK - 2 : | Eski Yunan, Orta Çağ ve Yakın Çağ siyasal düşüncesinin sonraki siyasal düşüncenin temeli olduğunu kavrayabilecekler. | 1,6,7 | 1 | ÖK - 3 : | Bugünü, geçmiş ile yorumlayabilecekler. | 1,6,7 | 1 | ÖK - 4 : | Bugünü geçmişle karşılaştırabilecekler. | | 1 | ÖK - 5 : | Günümüz sorunları hakkında yeni fikirler geliştirebilecekler. | 1,6,7 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Antik Yunan'da, Ortaçağda, Modern Dönemde Siyasi Düşünce. Platon, Aristoteles, Locke, Mill, Marx gibi düşünürlerin fikirleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eski Yunan'da Siyasal Düşünce ve Sofistlerin ve Sokrates'in Fikirleri | | Hafta 2 | Platon'un Fikirleri | | Hafta 3 | Aristoteles'in Fikirleri | | Hafta 4 | Roma İmparatorluğu'nda Siyasal Düşünce ve Çiçero ile Seneca'nın Fikirleri | | Hafta 5 | Ortaçağ'da Siyasal Düşünce ve St. Augustine | | Hafta 6 | Farabi, İbn-i Rüşd ve Aquinalı Thomas | | Hafta 7 | Modern Dönemde Siyasal Değişim ve Makyevelli | | Hafta 8 | Hobbes ve Leviathan | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Locke ve Siyasal Yönetim Üzerine İnceleme | | Hafta 11 | Rousseau ve Toplum Sözleşmesi | | Hafta 12 | Adam Smith, Hume ve Burke | | Hafta 13 | Faydacılık, Özgürlük ve John Stuart Mill | | Hafta 14 | Marx | | Hafta 15 | Nietzsche | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Tannenbaum, D., Schultz, D. 2007; Siyasi Düşünce Tarihi, Adres yayınları, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/11/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 7 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|