Türkçe | English
SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / GEMİ İNŞAATI ve GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/gemiinsaati
Tel: +90 0462 7522805
SDBF
SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / GEMİ İNŞAATI ve GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IFBO3018Fen Eğitiminde Güncel Uygulamalar2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüMATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDR. ÖĞR. ÜYESİ Mustafa ÜREY,DOÇ. DR. Miraç AYDIN,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı genelde güncel eğitim yaklaşımları, özelde ise proje tabanlı fen eğitimi yaklaşımlarına odaklanarak öğretmen adaylarının mesleki bilgilerini arttırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Tarihsel süreçte eğitim alanındaki yönelimleri açıklayabilir
ÖK - 2 : Türkiye ve küresel boyuttaki eğitim yönelimlerini analiz edebilir.
ÖK - 3 : Güncel eğitim yaklaşımlarının özelliklerini ve farklılıklarını tartışabilir.
ÖK - 4 : Eğitimdeki yönelimlerin öğrenme sürecindeki etkilerini açıklayabilir.
ÖK - 5 : Öğrencilerin değerlendirilme süreçlerindeki farklılıkları açıklayabilir.
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Öğretmen adaylarının mesleki gelişimini destelemeyi amaçlayan bu ders güncel eğitim yaklaşımlarını hedef almaktadır. Bu ders kapsamında öğrenciler, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, etkinlik temelli fen eğitimi ve diğer eğitim yaklaşımlarının tarihçesi, eğitimdeki önemi, günümüzdeki eğitim yansımaları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Güncel eğitim yaklaşımlarının öğrencilerin başarısı için önemi, öğrenme sürecini nasıl etkilediği ve öğrenciye kazandırdıkları tartışılacaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Genel bilgilerin verilmesi ve ders tanıtımı
 Hafta 2Fen ve teknoloji dersi 5-8 sınıflar ders programı
 Hafta 3Eğitim yönelimleri tarihsel süreç
 Hafta 4Eğitim yönelimleri tarihsel süreç
 Hafta 5Türkiyede ve dünyada fen eğitimi
 Hafta 6Probleme dayalı fen eğitimi
 Hafta 7Güncel yaklaşımlar
 Hafta 8Güncel yaklaşımlar
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Öğrenci üzerindeki etkiler
 Hafta 11Ders planları nasıl olmalı
 Hafta 12Değerlendirme süreçleri
 Hafta 13Değerlendirme süreçleri
 Hafta 14Proje Değerlendirme I
 Hafta 15Proje Değerlendirme II
 Hafta 16Dönem Sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Keleş, Özgül. 2016; Uygulamalı Etkinliklerle Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Ankara.,
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 14/11/2016 1 20
Proje 10
11
12
13
14
15
21/11/2016
26/12/2016
1 30
Dönem sonu sınavı 16 2/1/2017 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 1 14 14
Arasınav 1 1 1
Proje 1 25 25
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 14 14
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü111