|
IFBO3018 | Fen Eğitiminde Güncel Uygulamalar | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Mustafa ÜREY,DOÇ. DR. Miraç AYDIN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı genelde güncel eğitim yaklaşımları, özelde ise proje tabanlı fen eğitimi yaklaşımlarına odaklanarak öğretmen adaylarının mesleki bilgilerini arttırmaktır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tarihsel süreçte eğitim alanındaki yönelimleri açıklayabilir
| | | ÖK - 2 : | Türkiye ve küresel boyuttaki eğitim yönelimlerini analiz edebilir.
| | | ÖK - 3 : | Güncel eğitim yaklaşımlarının özelliklerini ve farklılıklarını tartışabilir.
| | | ÖK - 4 : | Eğitimdeki yönelimlerin öğrenme sürecindeki etkilerini açıklayabilir.
| | | ÖK - 5 : | Öğrencilerin değerlendirilme süreçlerindeki farklılıkları açıklayabilir.
| | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğretmen adaylarının mesleki gelişimini destelemeyi amaçlayan bu ders güncel eğitim yaklaşımlarını hedef almaktadır. Bu ders kapsamında öğrenciler, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, etkinlik temelli fen eğitimi ve diğer eğitim yaklaşımlarının tarihçesi, eğitimdeki önemi, günümüzdeki eğitim yansımaları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Güncel eğitim yaklaşımlarının öğrencilerin başarısı için önemi, öğrenme sürecini nasıl etkilediği ve öğrenciye kazandırdıkları tartışılacaktır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genel bilgilerin verilmesi ve ders tanıtımı
| | Hafta 2 | Fen ve teknoloji dersi 5-8 sınıflar ders programı
| | Hafta 3 | Eğitim yönelimleri tarihsel süreç
| | Hafta 4 | Eğitim yönelimleri tarihsel süreç
| | Hafta 5 | Türkiyede ve dünyada fen eğitimi
| | Hafta 6 | Probleme dayalı fen eğitimi
| | Hafta 7 | Güncel yaklaşımlar
| | Hafta 8 | Güncel yaklaşımlar
| | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Öğrenci üzerindeki etkiler
| | Hafta 11 | Ders planları nasıl olmalı
| | Hafta 12 | Değerlendirme süreçleri
| | Hafta 13 | Değerlendirme süreçleri
| | Hafta 14 | Proje Değerlendirme I | | Hafta 15 | Proje Değerlendirme II | | Hafta 16 | Dönem Sonu sınavı | | |
1 | Keleş, Özgül. 2016; Uygulamalı Etkinliklerle Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Ankara., | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/11/2016 | 1 | 20 | Proje | 10 11 12 13 14 15 | 21/11/2016 26/12/2016 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2/1/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 1 | 25 | 25 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 111 |
|