|
PEM 204 | Çevre Tasarımı Proje - III | 4+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | PEM 207-Çevre Tasarımı Proje - II dersinden CC notu almış olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Müberra PULATKAN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Oner Demirel, Prof. Dr. Cengiz Acar, Doç. Dr. Mustafa Var, Yrd. Doç. Dr. Banu Çiçek Kurdoğlu, Yrd. Doç. Dr. Tuğba Düzenli | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere bir tasarım problemiyle ilişkili olarak doğal ve yapay çevrenin nasıl analiz edileceği, konutların iç ve dış mekanları arasındaki ilişkilerin neler olduğu hakkında bilgi vermek, mekan örgütlenmesi ile oluşturulan senaryolar arasındaki ilişkileri öğretmek ve kullanıcıların (aile) açık mekan etkinliklerini düşünerek birkaç konut çevresinin tasarımında onları yönlendirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | birkaç konut çevresi ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. | 1,2,4,5,7,8,10,11,12,13 | 4 | ÖK - 2 : | konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. | 1,2,4,5,7,8,9,10,11,12,13 | 5 | ÖK - 3 : | yapmış oldukları çevre tasarımının fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir. | 1,2,4,5,7,8,9,10,11,12,13 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Konu ile ilgili literatür çalışması (birkaç konut)
Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama
Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analizi
Tüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi
Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirmeÖneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesi
Sonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje III için konu ve yer seçimi. Arazi maketi
| | Hafta 2 | Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması | | Hafta 3 | Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi. | | Hafta 4 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri. | | Hafta 5 | Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri | | Hafta 6 | Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi | | Hafta 7 | Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 10 | Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 11 | Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama | | Hafta 12 | Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi. | | Hafta 13 | Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme | | Hafta 14 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi | | Hafta 15 | Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Hannebaum, L. G. 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall | | 2 | Grant, W. 1993; From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley | | |
1 | Reed, P., Corner, J., Latz, P., Schwartz, M. 2005; Groundswell: Constructing The Contemporary Landscape, The Museum of Modern Art, New York; New title edition | | 2 | Booth, N., Hiss, J. E. 2001; Residential Landscape Architecture: Design Process For The Private Residence, Prentice Hall | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/05/2010 | 300 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 12 | 14 | 168 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 300 |
|