|
YDI1001 | English - I | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Yusuf AYKANAT | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Yusuf AYKANAT, | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders, öğrencilerin bölümleriyle ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlar. Öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmeyi, bu konuda yazılmış kaynakları okuyarak okuduklarını ifade edebilmeyi , yazabilmeyi amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek, bu alanda cümleler kurabilecek ve kendi alanlarıyla ilgili kısa makale yazabilir. | 7 | 1,3 | ÖK - 2 : | alanlarında kullanılan temel cümleleri öğrenbilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye yada İngilizce'den Türkçe'ye çevirebilir. | 7 | 2,3 | ÖK - 3 : | alanları ile ilgili bilgileri sunum şeklinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabilir. | 7 | 2,5 | ÖK - 4 : | günlük hayatta bölüm konularıyla ilgili ilgili olarak çeşitli makaleler yazabilir. | 6,7,11 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Okuma parçaları ve alıştırmalar,
Dinleme parçaları ve alıştırmalar,
Çeviri çalışmaları,
Belirli bir konuda yazı kaleme alma,
Belirli bir konu üzerinde münazara yapma. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Zamanlar
Meslek seçimi ile ilgili okuma parçası | | Hafta 2 | Eğitim standartları
Zamanlar | | Hafta 3 | Vitaminler
Modal Yardımcı Filler | | Hafta 4 | Reklamcılık
Dilbilgisi: Modal Yardımcı Filler | | Hafta 5 | Dinamitler
Edilgen Çatı | | Hafta 6 | Göçmenlerin vatanı
Edilgen çatı | | Hafta 7 | Bitkilerde besin dağılımı
Mastar ve isim filler | | Hafta 8 | St.Helen Dağının Patlaması
Mastar ve -ing çekimleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Canlılar Bilimi
Tekil-çoğul isimler | | Hafta 11 | Aristotle'dan DNA'ya
Tekil-çoğul isimler | | Hafta 12 | Genetik Mühendisliği
İlgi (Sıfat) Cümleleri | | Hafta 13 | Genetik Özelliklerin Manüpülasyonu
İlgi (Sıfat) Cümleleri | | Hafta 14 | İstatistik, İhtimal ve Nüfus
İsim Cümleleri | | Hafta 15 | Bilimi Hayatımıza Uygulama
İsim Cümleleri | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Johannsen, K. L. 2006; English for the Humanities, Thomson ELT, 25 Boston, Massachusetts | | |
1 | Kirn, E. Hartmann, P. 2002; Interactions 2 Reading, McGraw Hill, New York | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18.11.2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11.01.2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|