|
OMES321 | Türk Eğitim Tarihi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Türk eğitim tarihinin önemini kavratmak, İslâmiyet öncesi Türk eğitiminin genel özelliklerini kavratmak, İslamî dönem Türk eğitim yapısını kavratmak, Cumhuriyet dönemi Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavratmak, Yakın dönem Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavratmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türk eğitiminin önemini kavrayabilirler. | 2 | 1 | ÖK - 2 : | İslam öncesi ve İslami dönem Türk eğitiminin benzerlik ve farklılıklarını kavrayabilirler. | 2 | 1 | ÖK - 3 : | Cumhuriyet dönemi Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavrayabilirler. | 2 | 1 | ÖK - 4 : | yakın dönem Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavrayabilirler. | 2 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türk eğitim tarihinin eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar, Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi | | Hafta 2 | Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi | | Hafta 3 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde Eğitim | | Hafta 4 | Osmanlılar da kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim(1299-1776) | | Hafta 5 | Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839) | | Hafta 6 | Tanzimat Dönemi Eğitim Tarihi | | Hafta 7 | I.Meşrutiyet ve II. Abdülhamit Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 8 | I.Meşrutiyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | II.Meşrutiyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 11 | Milli Mücadele Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 12 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 13 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim.Kısa sınav. | | Hafta 14 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 15 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Akyüz,Y.2008,Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık,Ankara,13.Baskı | | |
1 | Yücel,H. A.1938;Türkiye'de Orataöğretim,İstanbul | | 2 | Nafi A.Kansu1930-1932;Türkiye Maarif Tarihi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 8 | 1 | 8 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 73 |
|