|
TRE5130 | Değerler Eğitimi ve Türk Edebiyatı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Değerler kavramının, değerler eğitiminin Türkçe ve Türk Edebiyatı eğitimi çerçevesinde kavratılması; öğrencilerin bu konularda araştırrna ve inceleme yapabilmelerinin sağlanması. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Öğrenciler değerler kavramını ve toplum için önemini kavrarlar. | 1,3,4 | 1,3 | PK - 2 : | Değerler eğitimini kavrarlar. | 3,4,7 | 1,3 | PK - 3 : | Türk edebiyat eserlerinde yansıyan değerleri tespit edebilirler | 3,4,8,9 | 1,3 | PK - 4 : | Asırlar içinde edebiyat eserlerindeki değerlerdeki değişimleri fark ederler | 4,8,9 | 1,3 | PK - 5 : | Edebiyat eserleri vasıtasıyla değerler eğitimi yöntemlerini öğrenirler | 4,8,9 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Değerler kavramı ve toplumlar için önemi. Değerler eğitimi. Türkçe ve Türk edebiyatı eğitimi çerçevesinde değerler eğitimi. Türk edebiyatı eserlerinde yansıyan değerler ve asırlar içindeki değişim. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitim öğretim ve değer kavramı | | Hafta 2 | Sosyolojik, kültürel ve dini açıdan değerler kavramı | | Hafta 3 | Değişik değer tasnifleri | | Hafta 4 | Değerler eğitimi ve Türkçe ve Türk edebiyatı programları | | Hafta 5 | Değerler eğitimi ve Türkçe ve Türk edebiyatı programları | | Hafta 6 | Edebiyat ve değerler; Türk edebiyat eserlerinde değerler | | Hafta 7 | Edebiyat ve değerler; Türk edebiyat eserlerinde değerler | | Hafta 8 | İslamiyet öncesi Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | İslami dönem Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | Hafta 11 | Tasavvufi Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | Hafta 12 | Halk edebiyatı ve değerler eğitimi | | Hafta 13 | Tanzimat sonrası Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | Hafta 14 | Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı ve değerler eğitimi | | Hafta 15 | Örnek ders sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | MEB DEĞERLERİ EĞİTİMİ PROJESİ?UYGULAMA YÖNERGESİ, | | 2 | Değerler ve Eğitimi, Heyet (2007) Ensar Neşriyat, İstanbul; | | |
1 | Çınar, Aliye. (2013) Değerler Felsefesi ve Psikolojisi. İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 07/04/2016 | 2 | 30 | Ödev | 12 | 28/04/2016 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2016 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 14 | 14 | Toplam Çalışma Yükü | | | 182 |
|