|
SEC 417 | İktisadi Planlama | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı iktisadi kalkınmanın dinamiklerinin kavranması ve kalkınma sürecinin anlaşılmasıdır. Gelişmiş ve azgelişmiş olmanın sosyo-ekonomik nedenleri ve sonuçları arasında neden-sonuç ilişkisi kurulması, bilgi, nüfus ve teknoloji gibi değişkenlerin toplumların değişimindeki rolün değerlendirilmesi ve öğrencinin gelişme sürecinin içerdiği değişimlerin bilinince varmasına yardımcı olmaktır.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kalkınma sürecini anlar
| 1,5,9,10 | 1 | ÖK - 2 : | Türkiyede ve dünyada uygulanan kalkınma politikalarının araçlarını kavrar
| 2,5,6,7,9 | 1 | ÖK - 3 : | Temel literatürü okur ve anlar
| 5,6,7,10 | 1 | ÖK - 4 : | diğer disiplinlerle olan ilginin farkına varabilir
| 1,3,5,8,9 | 1 | ÖK - 5 : | güncel ekonomik sorunlara çözüm önerileri getirirebilir
| 4,6,9,10 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Azgelişmiş Ülkelerin Özellikleri, İktisadı Kalkınma ve İktisadi Büyüme Tanımları, Kalkınma İktisadının Zaman İçinde Geçirdiği Değişiklikler, Yoksulluk: Nedenleri, Ölçümü ve Giderilmesine Yönelik Politikalar, Geleneksel Kalkınma Teorileri ve Uygulama Sonuçları, İhracata Yönelik ve İthal İkamesi Sanayileşme, Azgelişmişliğin Nedenleri, Kalkınma Sürecindeki Yapısal Değişim, Nüfus, Tarım, Sanayileşme, Teknoloji, Küreselleşme ve Azgelişmiş Ülkeler ve Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Azgelişmiş Ülkelerin Özellikleri ve Bu Ülkelere Bir Bakış
| | Hafta 2 |
İktisadı Kalkınma ve İktisadi Büyüme: Tanım ve Kapsam
| | Hafta 3 | Kalkınma İktisadının Zaman İçinde Geçirdiği Değişiklikler
| | Hafta 4 |
Yoksulluk: Nedenleri, Ölçümü ve Giderilmesine Yönelik Politikalar
| | Hafta 5 | Geleneksel Kalkınma Yaklaşımı
| | Hafta 6 |
Dış Ticaret ve Kalkınma: İhracata Yönelik ve İthal İkamesi Sanayileşme
| | Hafta 7 | Azgelişmişliğin Nedenleri: Bağımlılık Teorileri
| | Hafta 8 | Kalkınma Sürecinde Yapısal Değişim | | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Nüfus Ve İktisadi Kalkınma
| | Hafta 11 | Teknoloji Ve İktisadi Kalkınma
| | Hafta 12 | Sanayileşme | | Hafta 13 | Tarım ve İktisadi Kalkınma | | Hafta 14 | Küreselleşme ve Azgelişmiş Ülkeler | | Hafta 15 | Sürdürülebilir Kalkınma
| | Hafta 16 |
Dönem Sonu Sınavı
| | |
1 | Muhteşem KAYNAK, Kalkınma İktisadı, Gazi Kitabevi, 2007. | | |
1 | Feride Doğaner Gönel, Kalkınma Ekonomisi, Efil Yay, 2010. | | 2 | James M. Cypher ve James L. Dietz, The Process of Economic Development, Routlegde:London, 1997. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/12/2012 | 30 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2012 | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 2 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|