Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/bilgisayar
Tel: +90 0462 377 2080
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SOEZ203Otistik Bireyler Eğitimi3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin Otizm Spektrum Bozukluğunun (Yaygın Gelişimsel Bozukluk) tanımı ve sınıflandırılması, belirtileri, tarihsel gelişimi, otizm spektrum bozukluğuna sahip çocukların eğitim gereksinimleri ve olası eğitim alternatifleri, aile desteği ve bu bozuklukla ilgili tartışmalı konular hakkında genel bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların eğitim gereksinimlerini tartışabilirler.
ÖK - 2 : otizm Spektrum Bozukluğuna ilişkin yapılan sınıflamaları açıklarlar.
ÖK - 3 : otizm Spektrum Bozukluğunun belirtilerini ve tarihsel gelişimini betimlerler
ÖK - 4 : otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların eğitim gereksinimlerini tartışırlar.
ÖK - 5 : otizm Spektrum Bozukluğuna ilişkin tıbbi ve terapi uygulamalarını tartışırlar
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
OSB'nin Tanımı ve Sınıflandırılması, OSB'nin Belirtileri-I, Otizm Spektrum Bozukluğunun Belirtileri-II, Otizm Spektrum Bozukluğunun Tarihsel Gelişimi, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitim Gereksinimleri-I, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitim Gereksinimleri-II, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Tıbbi Uygulamalar, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Terapi Uygulamaları, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları-I, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları-II, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin İletişim Becerileri Kazandırma Uygulamaları, Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Aile Desteği.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Otizm spektrum bozukluğunun yönelik tanımlar
 Hafta 2Otizm Spektrum Bozukluğunun sınıflandırılması.
 Hafta 3Otizm Spektrum Bozukluğunun Tarihsel Gelişimi
 Hafta 4Otizm Spektrum Bozukluğunun Belirtileri.
 Hafta 5Otizm Spektrum Bozukluğunun Belirtileri
 Hafta 6Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitim gereksinimleri.
 Hafta 7Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitim yaklaşımları.
 Hafta 8Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Tıbbi gelişmeler ve uygulamalar.
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin terapi uygulamaları.
 Hafta 11Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin terapi uygulamaları.
 Hafta 12Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları.
 Hafta 13Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları.
 Hafta 14Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin İletişim Becerileri Kazandırma Uygulamaları.
 Hafta 15Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Aile Desteği.
 Hafta 16Döenm son sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 16/11/2013 1 50
Dönem sonu sınavı 16 17/01/2014 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 2 5 10
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 7 35
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü103