|
SOEZ203 | Otistik Bireyler Eğitimi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin Otizm Spektrum Bozukluğunun (Yaygın Gelişimsel Bozukluk) tanımı ve sınıflandırılması, belirtileri, tarihsel gelişimi, otizm spektrum bozukluğuna sahip çocukların eğitim gereksinimleri ve olası eğitim alternatifleri, aile desteği ve bu bozuklukla ilgili tartışmalı konular hakkında genel bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların eğitim gereksinimlerini tartışabilirler. | | | ÖK - 2 : | otizm Spektrum Bozukluğuna ilişkin yapılan sınıflamaları açıklarlar. | | | ÖK - 3 : | otizm Spektrum Bozukluğunun belirtilerini ve tarihsel gelişimini betimlerler | | | ÖK - 4 : | otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların eğitim gereksinimlerini tartışırlar. | | | ÖK - 5 : | otizm Spektrum Bozukluğuna ilişkin tıbbi ve terapi uygulamalarını tartışırlar | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
OSB'nin Tanımı ve Sınıflandırılması, OSB'nin Belirtileri-I, Otizm Spektrum Bozukluğunun Belirtileri-II, Otizm Spektrum Bozukluğunun Tarihsel Gelişimi, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitim Gereksinimleri-I, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitim Gereksinimleri-II, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Tıbbi Uygulamalar, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Terapi Uygulamaları, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları-I, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları-II, Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin İletişim Becerileri Kazandırma Uygulamaları, Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Aile Desteği. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Otizm spektrum bozukluğunun yönelik tanımlar | | Hafta 2 | Otizm Spektrum Bozukluğunun sınıflandırılması. | | Hafta 3 | Otizm Spektrum Bozukluğunun Tarihsel Gelişimi | | Hafta 4 | Otizm Spektrum Bozukluğunun Belirtileri.
| | Hafta 5 | Otizm Spektrum Bozukluğunun Belirtileri | | Hafta 6 | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitim gereksinimleri. | | Hafta 7 | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitim yaklaşımları. | | Hafta 8 | Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Tıbbi gelişmeler ve uygulamalar. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin terapi uygulamaları. | | Hafta 11 | Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin terapi uygulamaları. | | Hafta 12 | Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları. | | Hafta 13 | Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları. | | Hafta 14 | Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin İletişim Becerileri Kazandırma Uygulamaları. | | Hafta 15 | Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Aile Desteği. | | Hafta 16 | Döenm son sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/11/2013 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 7 | 35 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 103 |
|