|
SECA305 | Hidrobiyoloji | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Hidrobiyolojide bazı kavramları öğretmek. Sudaki yaşamı anlamak ve onları incelemek. Bunun yanında denizel atmosferi ve bu atmosferin sınıflandırılması. Su ve denizlerdeki bentik ve pelajik hayvan ve bitkilerini öğretmek. Ayrıca deniz organizmaları üzerine etki eden zararlı ve faydalı faktörleri öğretmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Hidrobiyolojide araştırma metodlarını ve temel kavramları tanımlayabilecek. | 1,11,12 | 1,3 | ÖK - 2 : | Su atmosferi ve çeşitli özelliklerine göre sınıflandırmalarını söyleyip yazabilecek. | 1,11,12 | 1 | ÖK - 3 : | Bentik ve pelajik bölgenin ne olduğunu ve bu zonların özeliklerini, hayvanlarını ve bitkilerini bilip ve söyleyebilecek. | 1,11,12 | 3 | ÖK - 4 : | Denizel atmosferin insanlar üzerindeki önemini ve buradaki hayvan ve bitkilerin faydalarını araştırıp söyleyebilecek. | 1,11,12 | 1 | ÖK - 5 : | Acı su ve aşırı tuzlu suların ne olduğunu ve buradaki organizmaları söyleyip yazabilecek. | 1,11,12 | 3 | ÖK - 6 : | Denizlerdeki organik madde oluşumunu ve döngüsünü söyleyip yazabilecek. | 1,11,12 | 1 | ÖK - 7 : | Hidrobiyoloji ile ilgili örneklemeler yapabilecek. | 1,11,12 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Deniz Biyolojisinde Araştırma metotları Denizel Ortamın Çeşitli Özellikleri yönünden sınıflandırılması Denizlerdeki ekolojik faktörler ve Organizmalara EtkileriPelajik Bölgenin Canlı Toplulukları ve ÖzellikleriBentik Bölgenin Canlı Toplulukları ve ÖzellikleriAcısular, Hiperhalin Sular ve OrganizmalarıDenizlerde Organik Madde Oluşumu ve Dolaşımı |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Su Biyolojisinde araştırma metodları.
| | Hafta 2 | Su ortamının çeşitli özellikleri yönünden sınıflandırılması.
| | Hafta 3 | Su ortamının çeşitli özellikleri yönünden sınıflandırılması.
| | Hafta 4 | Su ortamındaki ekolojik faktörler ve organizmalara etkileri.
| | Hafta 5 | Su ortamındaki ekolojik faktörler ve organizmalara etkileri.
| | Hafta 6 | Pelajik bölgenin canlı toplulukları ve özellikleri.
| | Hafta 7 | Pelajik bölgenin canlı toplulukları ve özellikleri.
| | Hafta 8 | Bentik bölgenin canlı toplulukları ve özellikleri.
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Acısular sular ve organizmaları.
| | Hafta 11 | Acısular sular ve organizmaları.
| | Hafta 12 | Hiperhalin sular ve organizmaları.
| | Hafta 13 | Hiperhalin sular ve organizmaları.
| | Hafta 14 | Sularda organik madde oluşumu ve dolaşımı
| | Hafta 15 | Suların Biyocoğrafyası | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Geldiay R. Kocatas A. 1988; Deniz Biyolojisine Giris Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitraplar Serisi No.: 31, Izmir | | |
1 | Özkan M. 1999; Hidrobiyoloji Ders Notları. Erzurum | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24/11/2013 | 0,5 | 30 | Ödev | 12 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2014 | 0,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 1 | 10 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | .5 | 1 | .5 | Uygulama | 2 | 1 | 2 | Ödev | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 3 | 15 | Dönem sonu sınavı | .5 | 1 | .5 | Diğer 1 | 15 | 1 | 15 | Diğer 2 | 10 | 1 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|