|
EGB5100 | Sosyal Bilişsellik | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bireylerin bilişssel gelişim, sosyal biliş ve etkilenme, sosyal biliş ve davranışsal gelişim hakkında bilgi elde etmelerini sağlamak |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | sosyal psikolojinin tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibi olur. | | 1 | PK - 2 : | sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi kavrar. | 1 | 1 | PK - 3 : | yükleme teorilerini öğrenir. | 1,5,6 | 1 | PK - 4 : | saldırganlık ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1,5,6 | 1 | PK - 5 : | özveri ve faydaları hakkında bilgi sahibi olur. | 1,5,6 | 1 | PK - 6 : | tutumlar ve tutum değişimleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1,5,6 | 1 | PK - 7 : | bilişsel çelişki hakkında bilgi sahibi olur. | 1,5,6 | 1 | PK - 8 : | grup dinamiği hakkında bilgi sahibi olur. | 1,5,6 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyal bilişselliğin temel kavramları, bilişsel davranışçı yaklaşımın genel çerçevesi, başlıca sosyal biliş teorilerini bilme. Sosyel bilişsellik ile diğer bilişsel yaklaşımlar arasındaki ilişkiyi inceleme, başaçıkma, kontrol algısı, öz-yeterlilik, öz düzenleyici istem ve sosyal biliş vb. arasındaki ilişkiyi inceleme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Sosyal bilişselliğin bileşenşeri | | Hafta 3 | Tutum teorisi | | Hafta 4 | Sosyal kategoriler ve şemalar | | Hafta 5 | Şema kullanımı ve şartlar | | Hafta 6 | Sosyal bilişsellik ve kendililik | | Hafta 7 | Sosyal bilişsellik yöntemi | | Hafta 8 | Kişi hafızası | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sosyal çıkarsama | | Hafta 11 | Bilişselliğin arka planı | | Hafta 12 | Etkiler ve bilişsellik | | Hafta 13 | Tutumlara bilişsel yaklaşımlar | | Hafta 14 | Davranış ve bilişsellik | | Hafta 15 | Sonuç | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Fiske,S.T. ve Taylor, S.E.1991;Social Cognition, Addision Wesley Publishing Company,Newyork. | | |
1 | Kağıtçıbaşı, Ç. 2006; Yeni İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınevi, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 30/03/2011 | 1 | 30 | Kısa sınav | 12 | 26/04/2011 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/05/2011 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 3 | 10 | 30 | Toplam Çalışma Yükü | | | 175 |
|