Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

EGB5050Psikopatoloji3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüEĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilerin davranış bozuklukları ile ilgili genel bilgiler kazanmalarını, DSM-IV ölçütlerine göre ddavranış bozukluklarını tanımlalalarını, sınıflandırmalarını sağlamak.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : mental bozuklukları sınıflandırabilirler.3,51
PK - 2 : davranışsal bozuklukların sınıflandırabilirler.3,51
PK - 3 : nevroz ve psikozların nedenlerini öğrenir.1,3,51
PK - 4 : nevroz ve psikozların çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.1,3,51
PK - 5 : nevroz ve psikozların semptomları hakkında bilgi sahibi olur.1,3,51
PK - 6 : anksiyete bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur.1,3,51
PK - 7 : cinsel kimlik bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur.1,3,51
PK - 8 : şizofreni hakkında bilgi sahibi olur.1,3,51
PK - 9 : kişilik bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur.1,3,51
PK - 10 : mental bozukluklarda görülen ego savunma mekanizmaları ve bozuklukların psikodinamiği hakkında bilgi sahibi olur.1,3,51
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Önemli tanımlama ve teşhis sistemleri, ICD-10, DSM-IV, anksiyete ve somatizasyon bozuklukları, kişilik bozuklukları, duygusal ve bilişsel bozukluklar, uyum sorunları, uyku ve yeme bozuklukları, paranoya ve şizofreni, diğer psikiyatrik belirtiler, çocuklarda gözlenen mental bozukluklar.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Davranış bozukluklarının tanımı, nedenleri ve paradigmalar.
 Hafta 2Davranış bozukluklarnın sınıflandırılması.
 Hafta 3Anksiyete bozuklukları.
 Hafta 4Somatoform ve disosyatif bozukluklar.
 Hafta 5Yeme bozuklukları.
 Hafta 6Psikofizyolojik bozukluklar.
 Hafta 7Duygudurum bozuklukları.
 Hafta 8Kişilik bozuklukları.
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Kişilik bozuklukları.
 Hafta 11Şizofreni.
 Hafta 12Alkol, madde bağımlılığı.
 Hafta 13Cinsel kimlik bozuklukları.
 Hafta 14Çocukluk dönmi bozuklukları.
 Hafta 15Psikoterapi yaklaşımları.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Davison, G.C. 2004; Anormal Psikolojisi (Çev.Ed. İ.Dağ). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara
 
İlave Kaynak
1Öztürk, O. 1994; Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, HYB Yayıncılık,Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 18/11/2012 1,5 30
Yıl içi çalışma 13 19/12/2012 1,5 20
Dönem sonu sınavı 16 08/01/2013 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 20 1 20
Arasınav 1.3 1 1.3
Ödev 0 0 0
Kısa sınav 1.3 1 1.3
Dönem sonu sınavı için hazırlık 20 1 20
Dönem sonu sınavı 1.3 1 1.3
Diğer 1 3 12 36
Toplam Çalışma Yükü177.9