|
EGB5050 | Psikopatoloji | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin davranış bozuklukları ile ilgili genel bilgiler kazanmalarını, DSM-IV ölçütlerine göre ddavranış bozukluklarını tanımlalalarını, sınıflandırmalarını sağlamak. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | mental bozuklukları sınıflandırabilirler. | 3,5 | 1 | PK - 2 : | davranışsal bozuklukların sınıflandırabilirler. | 3,5 | 1 | PK - 3 : | nevroz ve psikozların nedenlerini öğrenir. | 1,3,5 | 1 | PK - 4 : | nevroz ve psikozların çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1,3,5 | 1 | PK - 5 : | nevroz ve psikozların semptomları hakkında bilgi sahibi olur. | 1,3,5 | 1 | PK - 6 : | anksiyete bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur. | 1,3,5 | 1 | PK - 7 : | cinsel kimlik bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur. | 1,3,5 | 1 | PK - 8 : | şizofreni hakkında bilgi sahibi olur. | 1,3,5 | 1 | PK - 9 : | kişilik bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur. | 1,3,5 | 1 | PK - 10 : | mental bozukluklarda görülen ego savunma mekanizmaları ve bozuklukların psikodinamiği hakkında bilgi sahibi olur. | 1,3,5 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Önemli tanımlama ve teşhis sistemleri, ICD-10, DSM-IV, anksiyete ve somatizasyon bozuklukları, kişilik bozuklukları, duygusal ve bilişsel bozukluklar, uyum sorunları, uyku ve yeme bozuklukları, paranoya ve şizofreni, diğer psikiyatrik belirtiler, çocuklarda gözlenen mental bozukluklar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Davranış bozukluklarının tanımı, nedenleri ve paradigmalar. | | Hafta 2 | Davranış bozukluklarnın sınıflandırılması. | | Hafta 3 | Anksiyete bozuklukları. | | Hafta 4 | Somatoform ve disosyatif bozukluklar. | | Hafta 5 | Yeme bozuklukları. | | Hafta 6 | Psikofizyolojik bozukluklar. | | Hafta 7 | Duygudurum bozuklukları. | | Hafta 8 | Kişilik bozuklukları. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kişilik bozuklukları. | | Hafta 11 | Şizofreni. | | Hafta 12 | Alkol, madde bağımlılığı. | | Hafta 13 | Cinsel kimlik bozuklukları. | | Hafta 14 | Çocukluk dönmi bozuklukları. | | Hafta 15 | Psikoterapi yaklaşımları. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Davison, G.C. 2004; Anormal Psikolojisi (Çev.Ed. İ.Dağ). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara | | |
1 | Öztürk, O. 1994; Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, HYB Yayıncılık,Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2012 | 1,5 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 19/12/2012 | 1,5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2013 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Arasınav | 1.3 | 1 | 1.3 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1.3 | 1 | 1.3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1.3 | 1 | 1.3 | Diğer 1 | 3 | 12 | 36 | Toplam Çalışma Yükü | | | 177.9 |
|