|
MIM3018 | Mimari Proje - VI | 4+4+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | MIM3009-Mimari Proje - V dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nilgün KULOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kentsel bağlamı irdelemeleri ve tasarımlarını gerçekleştirebilecekler. | 2 | 3,6 | ÖK - 2 : | kentsel dokuya müdahalede mahalle, sokak, kütle,mekan, dizilimlerine dikkat etmeyi öğrenecekler. | 2 | 3,6 | ÖK - 3 : | kentsel estetik oluşuma kendi tasarımları ile nasıl müdahale edeceklerini öğrenecekler. | 2 | 3,6 | ÖK - 4 : | bir tasarımın form, fonksiyon kurgusunu mimari bir mekan yaratacak biçimde hangi strüktürle çözümleyeceklerini öğrenecekler. | 2 | 3,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje konularının duyurulması; ön bilgiler ve tartışmalar | | Hafta 2 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma | | Hafta 3 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi | | Hafta 4 | Yer görme; yerin anlatımı ve analizlerinin yapılması | | Hafta 5 | İlk eskizler; fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar | | Hafta 6 | Alternatif çözümlerin üretilmesi | | Hafta 7 | Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmek üzere seçilmesi | | Hafta 8 | Geliştirme aşaması | | Hafta 9 | Yarıyıl içi çalışması | | Hafta 10 | Yapısal sorunların aşılması | | Hafta 11 | Tesisat (su, elektrik ısıtma, havalandırma, pis su açısından ve güvenlik açısından projenin gözden geçirilmesi | | Hafta 12 | Projenin kesitlerinin ve cephelerinin geliştirilmesi | | Hafta 13 | Projenin ölçeğinin değiştirilmesi ve tüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunların daha büyük ölçekte gözden geçirilmesi | | Hafta 14 | Malzeme, renk ve doku tashileri | | Hafta 15 | Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Antoniades, A., Architecture and Allied Design: An Environmental Design Perspective, Kendal, Dubuque, lowa, 1986. | | 2 | Lang, J., Creating Architectural Theory: The Role of The Behavioral Sciences in Environmental Design, Van Nostrand Reinhold, N.Y., 1989. | | 3 | Smithies, K. W., Principles of Design in Architecture, Van Nostrand Reinhold, Londra, 1981 | | 4 | Scruton, R., The Aesthetics of Architecture, Methuen Books, Londra, 1979. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 4 | | Yıl içi çalışma | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | | 8 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2022 | 6 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 270 |
|