|
MIM2010 | Mimari Proje - IV | 4+4+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | MIM2017-Mimari Proje - III dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İlkay ÖZDEMİR | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Fiziksel çevre ile ve iklimsel faktörlerle öğrenciyi tanıştırmak ve binalar arası ilişkileri kavramasını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bağlam ve çevre konusunda bilgilenecekler. | 3 | 3,6 | ÖK - 2 : | konunun işlenmesi ve ifadesi kapsamında kentsel analiz teknikleriyle ilgili bilgilerle donatılacaklar. | 3 | 3,6 | ÖK - 3 : | iklimsel faktörlerin tasarımlarında dikkate alınması konusunda bilgilenecekler. | 3 | 3,6 | ÖK - 4 : | aldıkları bilgileri ağırlıklı olarak verilen proje alanında-proje konusu ve amacı doğrultusunda- kullanabilecek ve uygulayabilecekler. | 3 | 3,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mevcut binalarla ilişki kurularak veya birden fazla kütle ile yapılan daha karmaşık örgütlenmelerle öğrencinin yapılar arası ilişkileri kavramasını sağlamak ana hedeftir. Öğrenci işlev ve yapıyı dengeleme problemlerine alıştırılmaya çalışılır. Alt-yapı ve tesisat bilgileri, ulaşım ağları ile bağlantılar, iklimle dengelenme gibi konuları tasarımda göz önünde bulundurur; bazı imar koşulları ve koruma kurulları kararlarına uyum gibi gerçek yaşamı taklit eden sorularla öğrenci uygulama ortamına hazırlanır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje konularının duyurulması; ön bilgiler ve tartışmalar | | Hafta 2 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma | | Hafta 3 | Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi | | Hafta 4 | Yer görme, yerin anlatımı ve analizlerinin yapılması | | Hafta 5 | İlk eskizler; fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar | | Hafta 6 | Alternatif çözümlerin üretilmesi. | | Hafta 7 | Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmek üzere seçilmesi | | Hafta 8 | Geliştirme aşaması | | Hafta 9 | Yarıyıl içi çalışması | | Hafta 10 | Yapısal sorunların aşılması | | Hafta 11 | Tesisat (su, elektrik, ısıtma, havalantırma, pis su açısından ve güvenlik açısından projenin gözden geçirilmesi | | Hafta 12 | Projenin kesitlerinin ve cephelerinin geliştirilmesi | | Hafta 13 | Projenin ölçeğinin değiştirilmesi ve tüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunlarındaha büyük ölçekte gözden geçirilmesi | | Hafta 14 | Malzeme, renk ve doku tashileri | | Hafta 15 | Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tarıtşmalar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Arnheim, R., Art and Visual Perception, California Press, Los Angeles, 1974. | | 2 | Aksoy, Ö., Biçimlendirme, KTÜ, Yay. Trabzon, 1977. | | 3 | Aksoy, E., Mimarlıkta Tasarım Bilgisi, Habiboğlu Yay., Ankara, 1987. | | 4 | Burnette, C., "The Mental Image and Design", Lang, J., ve diğ. (der.) Dowden, Hutchinson and Ross, 1974, s. 169-183. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 1515 | 2021 | 8 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 07.01.2022 | 6 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 270 |
|