|
MIM3043 | Mimarlıkta Morfolojik Analiz Yöntemleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Selda AL ŞENSOY | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere, mimari yapı örneklerinin nasıl analiz edileceğini ve analizlerden elde edilen bilgilerin yenilikçi - yaratıcı tasarım sürecinde nasıl etkili kullanılacağını ve adapte edileceğini öğretmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Mimari alandaki temel terminoloji, kavram ve çeşitli bakış açıları (yaratıcılık, bağlam, bilgi, ihtiyaç programı vb.) hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 1,5,6, | ÖK - 2 : | Benzer diğer derslerde pragmatik ve tipolojik bilgi geliştirebilir. | 2 | 1,5,6, | ÖK - 3 : | Morfolojik analiz yöntemleri ve bu yöntemlerin mimari yapıların analizlerinde nasıl kullanılacağını öğrenir. | 2 | 5,6, | ÖK - 4 : | Mevcut örneklerden yararlanarak yenilikçi tasarımların nasıl yapılabileceği konusunda farkındalık oluşturabilir. | 2 | 1,5,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders kapsamında, morfoloji, mimaride morfoloji, yaratıcılık, morfolojik analiz yöntemleri gibi mimari yapıların analizine ilişkin temel bilgiler verilmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin genel içeriği, ele alınacak konular, amaçlananlar hakkında genel bilgi verilişi. | | Hafta 2 | Mimari alandaki temel terminoloji, kavram ve çeşitli bakış açıları (yaratıcılık, bağlam, bilgi, ihtiyaç programı vb.) | | Hafta 3 | Mimarlıkta Tip-Tipoloji ve Kimlik Kavramları | | Hafta 4 | Çevresel Analiz | | Hafta 5 | Ching Analiz Yöntemi | | Hafta 6 | Clark&Pause Analiz Yöntemi | | Hafta 7 | Sentaktik Analiz Yöntemi | | Hafta 8 | Morfolojik Analiz Yöntem Uygulamaları (Ching, Clark&Pause, Sentaktik analiz yöntemleri) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | FOP-POF Morfolojik Analiz Yöntemi | | Hafta 11 | Morfolojik Analiz Yöntem Uygulamaları (FOP-POF yöntemi) | | Hafta 12 | Dönem sonu ödevinin örneklerinin belirlenmesi ve tartışılması | | Hafta 13 | Dönem sonu ödevinin geliştirilmesi ve tartışılması | | Hafta 14 | Dönem sonu ödevinin geliştirilmesi ve tartışılması | | Hafta 15 | Değerlendirme-Öğrenci Sunuları | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Ching, F.D.K. 2020. Mimarlık: Biçim, Mekan, Düzen, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. | | 2 | Clark, R.H. and Pause, M. 1985. Precedents in Architecture, Analytic Diagrams, Formative Ideas, and Partis. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (3rd edition) | | 3 | Abdellatif, M. A. 2019. Mimarlık Öğrencisi Rehberi, Mimari Tasarım Analizden Sunuma, İkinci Adam Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Moraes Zarzar, K. and A. Guney (Editors). 2008. Understanding Meaningful Environments. Research in Design Series, Volume | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 20 | Sunum | 15 | | 2 | 20 | Ödev | 11 | | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 10 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 1 | 11 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|