|
MIM2039 | Mekansal Deneyimde Duyusal Atmosfer | 2+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan ÖZTÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Duyular-mimarlık-hafıza ilişkisinin mekânsal deneyim açısından öneminin anlaşılması ve kavratılması. Bu alanda dünyada var olan önemli yapıların duyusal atmosfer üzerinden irdelenmesi. Aktarılan kuramsal bilgilerin ?mekân-duyusal deneyimleme? yöntemiyle alanda öğrenciler tarafından deneyimlenmesi ve deneyimlerin yorumlanması. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Duyular-mimarlık-hafıza ilişkisinin örnekler aracılığı ile incelenmesi.
Öğrenilen kuramsal bilginin kentin belirlenen mekânlarında uygulamalı olarak tecrübe edilmesi.
Öğrencilere ödev olarak paylaştırılan farklı kentsel mekânların farklı duyular aracılığı ile deneyimlenmesi ve sunum hazırlanması.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Amaç, Kapsam, İşleyiş ve Genel Giriş | | Hafta 2 | Algı, Biliş ve Duyum Kavramları ve Okuma Ödevleri | | Hafta 3 | Fenomenoloji Kavramı ve Mimarlıkta Fenomenoloji | | Hafta 4 | Hafıza, Duyular ve Hafıza Mekânları | | Hafta 5 | Dünya?daki Duyusal Mimari Örnekleri | | Hafta 6 | Duyusal Mimarlık Alanında Çalışan Mimarlar ve Tasarım Kararları | | Hafta 7 | Hafıza Mekânları - Duyusal Mimarlık İlişkisi | | Hafta 8 | Alan Deneyimi Uygulamasının Anlatımı ve Grupların Paylaştırılması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Alan Deneyimi Paylaşımları | | Hafta 11 | Alan Deneyimi Paylaşımları | | Hafta 12 | Alan Deneyimi Paylaşımları | | Hafta 13 | Alan Deneyimi Paylaşımları | | Hafta 14 | Sunumların Yapılması | | Hafta 15 | Sunumların Yapılması | | Hafta 16 | Sunum Değerlendirilmeleri.
Duyular-Mimarlık ve Hafıza İlişkisinin Yorumu | | |
1 | Pallasmaa, J., 2011. Tenin Gözleri: Mimarlık ve Duyular (önsöz: S. Holl, çev. A. U. Kılıç),
YEM Yayınları, İstanbul.
| | 2 | Bilgin, İ. (2016). Mimarın Soluğu: Peter Zumthor mimarlığı üzerine denemeler. Metis Yayınları. | | 3 | Merleau-Ponty, M., 2016. Göz ve Tin, Metis Yayınları, İstanbul. | | 4 | Zumthor, P. (2006), Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Basel, Birkhäuser. | | |
1 | Ricoeur, P., 2012. Hafıza, Tarih, Unutuş, (çev. M. Emin Özcan), Metis Yayınları, İstanbul. | | 2 | Seamon, D., 2000. Fenomenoloji, Yer, Çevre ve Mimarlık: Literatürün Değerlendirilmesi
(2003), translation of ?A Way of Seeing People and Place: Phenomenology in
Environment-Behavior Research, Mimarlik Kültürü Dergisi [Magazine of Architectural Culture], 2, 36-53.
| | 3 | Halbwachs, M., 2017. Kolektif Bellek ve Zaman, çev. Banu Barış, Heretik Yayınları,
Ankara.
| | 4 | Merleau-Ponty, M., 2017. Algının Fenomenolojisi, çev: Emine Sarıkartal ve Eylem
Hacımuratoğlu, İthaki Yayınları, İstanbul
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|