Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MIM1001Mimari Anlatım / Proje - I4+4+0AKTS:9
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüMİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Serbülent VURAL
Diğer Öğretim ÜyesiMimarlık Bölümü ilgili öğretim üyeleri
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Üç boyutlu düşünme, düşünüleni iki ve üç boyutlu olarak aktarma becerisinin öğrenciye kazandırılması bu dersin amacıdır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : herhangi bir tasarım problemi karşısında görsel ve mekansal kavramlar aracılığıyla düşünme becerisini geliştirebilecekler.11,3,6,
ÖK - 2 : öğrendikleri bilgileri kullanarak mimari proje geliştirme sürecini deneyimleyecekler.11,3,6,
ÖK - 3 : tasarlama, anlatma ve iletme becerilerini bir tasarım problemi bağlamında sınayabilecekler ve geliştirebilecekler.11,3,6,
ÖK - 4 : bir tasarım problemine ait basit strüktürel ve/veya elementer çözümler üretebilecekler.11,3,6,
ÖK - 5 : bir projeyi teknik olarak anlatma becerisine sahip olacaklar.11,3,6,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Görsel-mekansal kavramlarla düşünme alışkanlığı edindirme amacı taşıyan ilk projede, öğrencilerin bir yandan zihinsel yaratıcılık konusundaki deneyimlerini arttırmak diğer yandan tasarlama, anlatma ve iletme becerilerini geliştirmek uygun pedagojik araçlarla sağlanır. Problemlerin bu erek doğrultusunda verilmesi, kavramların aktarılmasında yaratıcı yolların denenmesi ve öğrencide zihinsel olguları el ile düşünme alışkanlığının pekiştirilmesi esastır. Bu projede basit strüktürel ve elementer çözümler hedeflenir.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders İçeriğinin Aktarılması
 Hafta 2Perspektif Anlatımı
 Hafta 3İzdüşüm ve İzdüşüm Yöntemlerinin Anlatılması: Taşıma Yöntemi ile Cisimlerin Kesilmesi
 Hafta 4Merdiven Anlatımı ve Çizimi
 Hafta 5Örnek Çizim Uygulaması Plan/Kesit/Görünüş
 Hafta 6Örnek Çizim Uygulaması Plan/Kesit/Görünüş
 Hafta 7Proje Konusuna Giriş: Barınak
 Hafta 8Proje Çalışmaları-Araştırma ve Sunum
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Proje Çalışmaları- Seçenek Üretme
 Hafta 11Proje Çalışmaları- Seçenek Üretme
 Hafta 12Proje Çalışmaları-Geliştirme
 Hafta 13Proje Çalışmaları-Teknik Çizimler
 Hafta 14Proje Çalışmaları-Sunum Hazırlıkları
 Hafta 15Proje Çalışmaları-Sunum Hazırlıkları
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1O.,Şahinler, F., Kızıl. 2014; Mimarlıkta Teknik Resim, YEM Yayın, İstanbul
2Neufert. 2014; Yapı Tasarımı, Beta Yayıncılık, İstanbul
3N., Kıraç. 2013; Teknik Resim, Dora Yayınları, Bursa
4C., Ertekin. 2010; Teknik Resim, Elif Yayınevi, Ankara
5H., Yeşilkütük, A., Bir, N., Etemoğlu. 2010; Teknik Resim 1-2, Dora Yayınları, Bursa
6L.,Farrelly. 2015; Mimarlıkta Sunum Teknikleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul
7H., Wittel, U., Kurz. 2012; Teknik Resim (Temel Bilgiler, Standartlar, Tasarı Geometri ve Alıştırmalar), Nobel Akademi, Ankara
8A., Sarı. 2000; Merdivenler, YEM Yayın, İstanbul
9F.D.K., Ching. 2011; Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, YEM Yayın, İstanbul
10O., Hacıhasanoğlu. 2012; Mimari Maket Yapım Teknikleri, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 2022 2 20
Ödev 5
8
13
2022 2 30
Dönem sonu sınavı 16 2022 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 8 14 112
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Uygulama 4 14 56
Ödev 2 12 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 20 1 20
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü270