|
MIM4038 | Büyük Ölçekli Kentsel Projeler | 2+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Ayşegül ÖZYAVUZ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, kentlerdeki mevcut gelişme süreçlerinin ve planlama zorluklarının eleştirel ve uygulamalı olarak tartışılmasını ve öğrencilerin; bugünün ve yarının (küresel) kentlerini anlamalarını sağlayacak mekansal tasarım sorunları ile ilgili bilgileri sentezleme becerisi geliştirmesini amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Büyük ölçekli projelerin kent mekanı ve planlar üzerindeki çok yönlü etkilerini kavrayabilecekler | 4,8 | 5,6 | ÖK - 2 : | Büyük ölçekli projelerin yer seçimi ve geliştirilmesinde etkili olan aktörler ve kurumlar arasındaki ilişkileri tartışabilecekler | 4,8 | 5,6 | ÖK - 3 : | Özel sermayenin, arazi kullanım dağılımını ve altyapı tedariki üzerindeki etkilerini kavrayabilecekler | 4,8 | 5,6 | ÖK - 4 : | Büyük ölçekli projelerle biçimlenen kent mekanındaki sosyal değişim ve dönüşümü tartışabilecekler | 4,8 | 5,6 | ÖK - 5 : | Büyük ölçekli projelerle öngörülen "kamusallık" olgusunu tartışabilecekler | 4,8 | 5,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel kavramlar; altyapı, ekonomik büyüme, arazi kullanım ve sürdürülebilirlik; kent planlamada proje temelli yaklaşım; büyük ölçekli kentsel projeler ve rol alan aktörler; büyük ölçekli projeler ve sermaye ilişkisi; büyük ölçekli projeler ve kentsel mekânsal yansımaları; büyük ölçekli kentsel proje örnekleri üzerinden irdeleme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş; amaç, kapsam, işleyiş ve kavramlar. | | Hafta 2 | Altyapı , Ekonomik Büyüme, Arazi Kullanımı ve Sürdürülebilirlik | | Hafta 3 | Büyük ölçekli projeler | | Hafta 4 | Alan Gezisi (Akyazı Stadyumu) | | Hafta 5 | Büyük Ölçekli Kentsel Projelerinin geliştirilmesinde rol alan aktörler | | Hafta 6 | Büyük Ölçekli Kentsel Projeler ve sermaye ilişkisi
| | Hafta 7 | Büyük Ölçekli Kentsel Projelerin sosyal etkileri | | Hafta 8 | Büyük Ölçekli Kentsel Projelerin mekansal boyutları
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ödev konularının belirlenmesi | | Hafta 11 | Seçilen Büyük Ölçekli Kentsel Projeler | | Hafta 12 | Seçilen Büyük Ölçekli Kentsel Projeler | | Hafta 13 | Ödev hakkında değerlendirme | | Hafta 14 | Sunum | | Hafta 15 | Derse ilişkin genel değerlendirme. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Annema, J. A. (2013). The use of CBA in decision-making on mega-projects: empirical evidence. In International Handbook on Mega-projects. Priemus, H. and van Wee, B (eds). Cheltenham: Edward Elgar. | | 2 | Siemiatycki, M. (2013). Riding the wave: explaining cycles in urban mega-project development. Journal of Economic Policy Reform. 16(2), 160-178. | | 3 | Flyvbjerg, B. (2009). Survival of the unfittest: why the worst infrastructure gets built and what we can do about it. Oxford Review of Economic Policy, 25(3), 344 | | 4 | Hodge, G. and Greve, C. (2010). Public-Private Partnerships: Governance Scheme or Language Game? Australian Journal of Public Administration. 69(1), p. 8-22. | | 5 | Estache, A. (2004). Emerging infrastructure policy issues in developing countries: a survey of the recent economic literature. World Bank Policy Research Working Paper 3442, World Bank Publications. | | 6 | Bakır, N.Y. (2013). Kentsel Proje Kavramı ve Gelişim Süreci. Eurasscience Journals Avrasya Terim Dergisi 1(2), p. 74-82. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 26.04.2023 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14.06.2023 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 12 | 60 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 4 | 5 | 20 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 4 | 8 | 32 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|