Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MIM4032Vernaküler Mimari2+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüMİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Derya ELMALI ŞEN
Diğer Öğretim Üyesi-
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
İnsanoğlu tarih öncesi zamandan günümüze her dönemin kendi malzemesi, teknolojisi ve strüktürü ile gereksinmelere cevap veren yapılar üretmiştir. Bu süreç içinde, yapı ve düzenlemelerin tümü mimarlar tarafından gerçekleştirilmemiştir. Mimar ürünü olmayan yapılar yer aldığı çevrede/yörede doğmuş ve yaşamını yine o çevrede sürdüren yapı sanatının sonuçlarıdır ve Vernaküler Mimari adı ile tanımlanmaktadır. Ders kapsamında vernaküler mimari kavramının ele alınması ve küresel ve yerel ölçekte örnekler üzerinden irdelenmesi amaçlanmıştır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Vernaküler mimari kavramını ve gelişimini genel olarak açıklayabilir.6,71,3,5,6,
ÖK - 2 : Farklı yörelere ait yerel mimari ürünleri tanımlayabilir ve karşılaştırabilir.6,71,3,5,6,
ÖK - 3 : Bir mimari ürünü sosyal, kültürel ve fiziksel özellikleri açısından analiz edebilir.6,71,3,5,6,
ÖK - 4 : Tasarımlarında bağlamı sorgulayıp, yerle güçlü bir ilişki kurgulayabilir.6,71,3,5,6,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Vernaküler mimari ve ona ilişkin kavramlar, tanımları ve gelişim süreci; vernaküler mimarinin kapsamı ve özellikleri (belirleyici ve düzenleyici öz.); küresel ölçekte vernaküler mimari örnekleri (Mısır, İran, Japonya, İtalya, İspanya, Meksika, vb.); Türkiye ölçeğinde vernaküler mimari örnekleri (bölgeler ve iller bağlamında), değerlendirme, karşılaştırma ve tartışmalar; vernaküler mimarinin günümüzdeki konumu ve durumu
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin amacı, kapsamı ve işleyişi
 Hafta 2Kavramlar ve tanımlar: indigene mimarlık, spontane mimarlık, egzotik mimari, mimarsız mimarlık, anonim mimarlık, kırsal mimari, geleneksel mimari, halk mimarlığı, vernaküler mimari
 Hafta 3Vernaküler mimarinin konumu ve gelişim süreci
 Hafta 4Vernaküler mimarinin diyalektik yapısı
 Hafta 5Vernaküler mimarinin kapsamı ve özellikleri: Düzenleyiciler: fiziksel çevre koşulları (iklim, topografya, yerleşme ve yönlenme)
 Hafta 6Vernaküler mimarinin kapsamı ve özellikleri: Düzenleyiciler: fiziksel çevre koşulları (iklim, topografya, yerleşme ve yönlenme)
 Hafta 7Vernaküler mimarinin kapsamı ve özellikleri: Düzenleyiciler: malzeme, strüktür ve teknoloji
 Hafta 8Vernaküler mimarinin kapsamı ve özellikleri: Belirleyiciler: yapı kültürü/ toplumsal ve kültürel etmenler (gelenek, görenek, inanç, deneyim vb)
 Hafta 9Yarıyıl içi değerlendirme
 Hafta 10Vernaküler mimari ve sürdürülebilirlik
 Hafta 11Vernaküler mimarinin izleri
 Hafta 12Sunumlar
 Hafta 13Sunumlar
 Hafta 14Sunumlar
 Hafta 15Vernaküler mimarinin günümüzdeki konumu ve durumu, tartışmalar
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 30
Sunum 11
12
13
2 20
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 2 4 8
Arasınav 1 1 1
Ödev 4 12 48
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 4 8
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü150