|
MIM3008 | Mimarlık Tarihi - IV | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Bahar KÜÇÜK KARAKAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | MODERNİZM VE 20. YÜZYIL VE SONRASI MİMARLIK AKIMLARININ İNCELENMESİ. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | MODERNLİĞİN RÖNESANS VE AYDINLANMA DÖNEMİNE DAYANAN KÜLTÜREL TEMELLERİNİ ÖĞRENECEKLER. | 3,4,5,6 | 1, | ÖK - 2 : | TASARIM KAVRAMININ FARKLILAŞAN BİÇİMLERİNİ ÖĞRENECEKLER. | 3,4,5,6 | 1, | ÖK - 3 : | BAUHAUS İDEALİZMİNİ ÖĞRENECEKLER. | 3,4,5,6 | 1, | ÖK - 4 : | 20. YÜZYILDA MİMARLIĞINDA ETKİLİ OLAN MİMARLARI ÖĞRENECEKLER. | 3,4,5,6 | 1, | ÖK - 5 : | 20.YÜZYIL TOPLUMSAL SIKIŞMA VE SAVAŞLARIN MİMARLIĞA ETKİSİNİ ÖĞRENECEKLER. | 3,4,5,6 | 1, | ÖK - 6 : | 20. YÜZYILDA TÜRKİYEDEKİ MİMARİ DÖNÜŞÜMLERİ ÖĞRENECEKLER. | 3,4,5,6 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
ART NOUVEAU-DE STİJL-EKSPRESYONİZM-FÜTÜRİZM VE KONSTRÜKTİVİZM. BAUHAUS'UN İDEALİZMİ VE GERÇEKÇİLİĞİ. BİÇİM VE İŞLEV KAVRAMLARININ SORGULANMASI. MODERN MİMALIĞIN İLK USTALARI. CIAM KONGRELERİ. MİMARLIK VE TOPLUMSAL SORUMLULUK. MODERNLİĞİN KENT ÖLÇEĞİNE TAŞINMASI. ART DECO. MODERNLİĞİN KARANLIK YÜZÜ: TOTALİTER MİMARLIK. 1950 VE 60'LARDA MODERNİZM: ULUSLARARASI ÜSLUP. TARİHİ ÇEVRE DUYARLILIĞI VE MODERNİZM'E İLK TEPKİLER. POSTMODERNİZM, ANLAM VE BİÇİMSEL ZENGİNLEŞME. POP ART. YENİ HİSTORİSİZM. AVRUPA POSTMODERNİZM'İ. İNŞA EDİLEN FELSEFE: DEKONSTRÜKTİVİZM. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | DERSE GİRİŞ | | Hafta 2 | ART NOUVEAU-DE SİJL | | Hafta 3 | FÜTÜRİZM-EKSPRESYONİZM, KONSTRÜKTİVİZM | | Hafta 4 | BAUHAUS | | Hafta 5 | RASYONALİZM, KÜBİZM-PÜRİZM | | Hafta 6 | TOTALİTER MİMARİ- ULUSLARARASU ÜSLÜP-BRÜTALİZM | | Hafta 7 | TEAM-X, POST-MODERNİZM, POP ART-HİSTORİSİZM | | Hafta 8 | DE-KONSTRÜKTİVİZM, | | Hafta 9 | ARASINAV | | Hafta 10 | 20.YÜZYIL KENT BİÇİMLERİ, | | Hafta 11 | MODERN TÜRKİYE MİMARLIĞI | | Hafta 12 | ödev sunum | | Hafta 13 | ödev sunum | | Hafta 14 | ödev sunum | | Hafta 15 | ödev sunum | | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI | | |
1 | THE STORY OF MODERN ARCHİTECTURE, TASARIM YAYINEVİ, ISTANBUL. | | 2 | KIRCI, N., (2013), 20.YY MİMARLIĞI, NOBEL YAYINLARI, ,İSTANBUL. | | 3 | RAGON, M., (2010), MODERN MİMARLIK VE ŞEHİRCİLİK TARİHİ, KABALCI YAYINEVİ, İSTANBUL. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2017 | 1 | 25 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|