|
MIM2018 | Mimaride Sayısal Modelleme - II | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Serbülent VURAL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin sayısal modelleme araçlarını kullanarak tasarıma analitik bir yaklaşım kazanmasını sağlamak ve bu tasarımları dijital fabrikasyon araçları ile üretim süreçlerini deneyimlemek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sayısal modelleme için geliştirilen grafik arayüzleri kullanarak nasıl tasarım ve model yapacaklarını öğrenecekler | 1,2,3 | 3,4 | ÖK - 2 : | Üretilen formların fabrikasyonunu nasıl yapabileceklerini öğrenecekler | 1,2,3 | 3,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders tasarım sürecine sayısal olarak yaklaşmayı öğretmeyi hedeflemektedir. Ders kapsamında sayısal tasarım ve dijital fabrikasyon süreçleri yapma odaklı uygulamalarla öğretilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanımı, Grasshopper programı ile ilgili genel bilgilendirme | | Hafta 2 | Biçim grameri uygulaması | | Hafta 3 | Biçim grameri - CNC lazer kesim cihazı uygulaması | | Hafta 4 | Örüntü çalışması uygulaması | | Hafta 5 | Örüntü çalışması Grasshopper modeli | | Hafta 6 | Etkileşimli nesneler uygulaması | | Hafta 7 | Gergi strüktür - form bulma uygulaması | | Hafta 8 | Sayısal Tasarım ve Fabrikasyon Laboratuvarı'nda uygulama | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kalıp hazırlama uygulaması | | Hafta 11 | Parametrik mutasyon çalışması | | Hafta 12 | Final uygulaması çalışması | | Hafta 13 | Final uygulaması çalışması | | Hafta 14 | Final uygulaması çalışması | | Hafta 15 | Final uygulaması çalışması | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Grasshopper Primer, Payne, A., 2009, http://www.liftarchitects.com/s/Grasshopper-Primer_Second-Edition_090323-rn88.pdf | | 2 | Generative Algorithms with Grasshopper, Khabazi, Z., 2012, http://files.na.mcneel.com/misc/Generative Algorithms v2.zip | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 6 | 12 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Proje | 2 | 5 | 10 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|