Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MIM2004Çevre Davranış Bilgisi2+0+0AKTS:2
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüMİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Hare KILIÇASLAN
Diğer Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Hare Kılıçaslan
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Mimarlık öğrencisinin tasarım sürecinde insan, kültür ve doğaya karşı duyarlılığını artırmak, bu verilerden hareketle tasarım kaygıları ortaya koymak ve bu kaygıların örgütlenme ilkeleriyle nasıl denetlenebileceğini göstermek.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : İnsan ve topluma karşı sorumlulukların bilincine varabilir.61,2,6
ÖK - 2 : İnsan-çevre ilişkilerine dair kavramları içselleştirir.61,2,6
ÖK - 3 : İnsan-çevre ilişkileri konusunda tasarımın niteliğinin yükseltilmesinin mimarın önemli bir sorumluluğu olduğunu anlar.61,2,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Mimarinin diğer sanatlardan önemli farklarının belirtilmesi. İnsan ve çevre uyumu. İnsan ve çevre etkileşiminin aktarılması. Algılama, bilme ve davranma biçimleri. Mekânsal davranış ve kalıpları. Bina görevi, güvenlik, simgesellik, biçimsel estetik, toplumsal ilişki gibi tasarım parametrelerinin aktarılması. Yer kimliği olarak mimarinin ele alınması. Mimarinin gerçek yaşamı barındırma özelliğinin vurgulanması.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Derse Giriş
 Hafta 2Çevre, Yer ve Mekan Kavramları
 Hafta 3Mimarlıkta Bağlam
 Hafta 4Mekan Bileşen ve Öğeleri
 Hafta 5Mekan Kompozisyonu
 Hafta 6Konum, Davranış, Gereksinme, Algı ve Biliş Kavramları
 Hafta 7Çevresel Anlam ve Çevresel Davranış
 Hafta 8Mahremiyet, Kişisel Mekan, Egemenlik Alanı Davranışları
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Kendileme, Kulis ve Yönlenme Davranışları
 Hafta 11Toplumsal Davranış, Toplumsal Davranış Bileşenleri
 Hafta 12Toplumsal Konumların İşlevleri: Güvenlilik, Görevsellik, İşlevsel Konfor
 Hafta 13Toplumsal Konumların İşlevleri: Simgesellik, Biçimsel Estetik, Toplumsal Etkileşim
 Hafta 14Toplumsal Konumların İşlevleri: Eğitsellik, Konumların İşlevleri Arasındaki İlişkiler, Fiziksel Sistemin Toplumsal İlişki Ayarlayıcı Ögeleri
 Hafta 15Araştırma Yöntem ve Teknikleri
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Gür, Şengül Öymen (1996) Mekan Örgütlenmesi, Trabzon: Gür yayıncılık.
2Göregenli, M, Çevre Psikolojisi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010.
 
İlave Kaynak
1Unwin, Simon (1997) Analysing Architecture, London: Routledge.
2Smithies, K.W. (1981) Principles of Design in Architeture, London: Van Nostrand and Reinhold.
3Gür, Şengül Öymen (2000) Konut Kültürü, İstanbul: YEM.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 50
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 2 5 10
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 4 12
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü52