|
MIM2033 | Mimarlık ve Yaratıcı Drama | 2+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hare KILIÇASLAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimari tasarım disiplinine ilişkin temel unsurların deneyimlenerek özümsenmesi, bireysel ve grup yaşantılarına bağlı olarak ifade edilmesi. Yaratıcı drama yöntemine dayanan deneysel uygulamalar yoluyla, öğrenenin merkeze alındığı interaktif bir öğrenme ortamının sağlanması. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Mimarlık eğitiminde yaratıcı dramanın bir yöntem olarak kullanılması ile ilgili farkındalık kazanır. | 6,8 | 1,5, | ÖK - 2 : | Mimari tasarım sürecine bilişsel ve duyuşsal niteliklerle katılabilir. | 6,8 | 1,5, | ÖK - 3 : | Problem çözme ve kendini ifade etme becerilerini geliştirir. | 6,8 | 5,6, | ÖK - 4 : | Grup çalışmaları yoluyla birlikte karar verme sürecinin önemini fark eder. | 6,8 | 5,6, | ÖK - 5 : | Öğrenme sürecini yaşayarak deneyimlemenin, edinilen bilgilerin kalıcılığını artırdığını ifade eder. | 6,8 | 5,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mimarlık eğitiminde bir yöntem olarak yaratıcı drama. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders içeriğinin aktarılması, yaratıcı drama yönteminin tanıtılması | | Hafta 2 | Mimarlık ve mimarlık eğitimi üzerine değerlendirmeler | | Hafta 3 | Mimarlık eğitiminde tasarım ve yaratıcılık | | Hafta 4 | Yaratıcı dramanın tanımının, temel öğelerinin ve aşamalarının açıklanması | | Hafta 5 | Mimarlık eğitiminde bir yöntem olarak yaratıcı drama | | Hafta 6 | Yaratıcı drama uygulamaları: Mimarlık ve mekân | | Hafta 7 | Yaratıcı drama uygulamaları: Mimarlık ve işlev | | Hafta 8 | Yaratıcı drama uygulamaları: Mimarlık ve bağlam | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Yaratıcı drama uygulamaları: Mimari tasarım süreci | | Hafta 11 | Yaratıcı drama uygulamaları: Mekân-kullanıcı ilişkisi | | Hafta 12 | Grup çalışmalarının sunumu | | Hafta 13 | Grup çalışmalarının sunumu | | Hafta 14 | Grup çalışmalarının sunumu | | Hafta 15 | Mimarlık ve yaratıcı drama disiplinlerinin etkileşimine yönelik tartışmalar ve dersin genel değerlendirmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Onat, E., 2006. Mimarlığa Yolculuk, Yem Yayın, İstanbul. | | 2 | Adıgüzel, Ö., 2018. Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları, Ankara. | | 3 | Gür, Ş. Ö., 1996. Mekân Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon. | | 4 | İnceoğlu, M., 2011. Tutum Algı İletişim, Siyasal Kitabevi, Ankara. | | 5 | Soygeniş, S., 2010. Mimarlık: Düşünmek Düşlemek, Yem Yayın, İstanbul. | | 6 | Kılıçaslan, H., 2015. Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 30 | Ödev | 12 13 14 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | Arasınav için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 10 | 40 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 7 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|